Škoda Group považuje digitalizaci za klíčovou oblast pro budoucí vývoj mobility. Od 1. listopadu proto dochází k rozdělení produktové řady Rolling Stock & Digital na dvě samostatné jednotky. Do čela Product line Rolling Stock Development se postaví Andreas Maroschik, vedení Business unit Digital se ujme Jiří Liberda. Touto změnou skupina posiluje svou pozici v oblasti digitálních technologií.
Product line Rolling Stock Development se bude nadále plně soustředit na vývoj kolejových vozidel. „Rozdělení Rolling Stock & Digital na dvě samostatné entity umožní každé jednotce se více soustředit na rychlý vývoj vlastních produktů. Zároveň zůstáváme v úzké koordinaci ohledně požadavků na digitální produkty, aby naše vozidla byla v budoucnu ještě konkurenceschopnější,” říká Andreas Maroschik.
Digitalizace v posledních letech nabývá na významu a Škoda Group má v této oblasti vysoké ambice. Business unit Digital očekává velký růst jak v oblasti vývoje, tak v počtu zaměstnanců. Jako samostatná jednotka bude moci sledovat vlastní obchodní cíle a aktivně reagovat na poptávku a dění v oboru. Tento krok zvýší konkurenceschopnost Škoda Group, která bude moci svým klientům poskytovat komplexní služby. „Jsem rád, že naše skupina vnímá význam rozvoje digitálních technologií a oblast digitalizace. Vzhledem k ambicím růstu skupiny pro nás budou klíčové trhy západní a severní Evropy s důrazem na pokročilá řešení v oblasti digitalizace. Vyčlenění Digitalu do samostatné obchodní jednotky nám umožní naplňování dlouhodobých i krátkodobých strategií s ohledem na trendy trhů a potřeby skupiny,” říká Jiří Liberda.
V minulosti obě entity pracovaly z velké části na samostatných projektech s odděleným vývojem, proto zůstane zachována i jejich struktura a zaměření.
TZ Škoda Group