Až 25 velkokapacitních tramvají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal veřejnou soutěž na nové tramvaje a hledá dodavatele. Součástí zakázky je mimořádně také zajištění servisu, takzvané těžké údržby dodaných vozů. Celková předpokládaná hodnota je 2 miliardy 250 milionů korun.
DPO chce tramvaje nízkopodlažní. Požadovaná obsaditelnost vozu je minimálně 240 osob, minimálně 30 % míst musí být k sezení. Požadovaná maximální rychlost je 80 km za hodinu. Součástí vybavení by měla být i kolizní kamera, antikolizní systém s možností automatického brzdění, nebo automatická nájezdová rampa například pro vozíčkáře. Vozy by měly být vybavené klimatizací, USB porty v minimálním počtu 20 kusů na vůz, samozřejmostí je pak i kamerový systém, v minimálním počtu 21 kamer na vozidlo. Zajímavostí také je, že vozidla budou mít přípravu na vyhřívané sedáky pro cestující.
„Naším záměrem je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám města Ostravy. Již proběhla výměna středokapacitních tramvají za moderní tramvaje od společnosti Stadler. Díky novým vozům Škoda 39T rušíme spřažené soupravy. Nově soutěžené vozy s nejvyšší kapacitou nám umožní získat náhradu za již dosluhující tramvaje KT8,“ doplňuje Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.
TZ DPO