Bonn slaví příchod první tramvaje z celkové série 28 nových nízkopodlažních tramvají Škoda. Moderní vůz s označením 2252 nabízí vysoký komfort a bezpečnost pro všechny cestující, včetně těch s omezenou pohyblivostí a rodin s dětmi. Investice ve výši více než 100 milionů eur jednoznačně dokládá, že Bonn se aktivně zapojuje nejen k modernizaci svého dopravního systému, ale i k vlně zelené revoluce.
Vozovna v Dransdorfu v Bonnu představila první nové nízkopodlažní tramvaje městského dopravního podniku SWB Bus und Bahn. Na slavnostním ceremoniálu se objevili vedoucí projektu Bernt Junker, jednatel společnosti Hansjörg Spielhoff, starostka a předsedkyně dozorčí rady Katja Dörner a další významné osobnosti.
„Nové tramvaje SWB jsou důležitým stavebním kamenem pro obrat v mobilitě v Bonnu,“ prohlásila jednatelka společnosti SWB Bus und Bahn Anja Wenmakers. Tramvaje budou fungovat na ekologickou elektřinou, disponují moderní výbavou a atraktivním designem. Zástupci města věří, že vozy mají potenciál inspirovat více lidí k využívání veřejné dopravy.
Starostka Bonnu Katja Dörnerová uvedla, že veřejná doprava je páteří přechodu k udržitelné mobilitě. A právě tyto vozy považuje za významný krok směrem k vytvoření udržitelné infrastruktury, která může přesvědčit mnoho lidí, aby přešli z vlastních automobilů na ekologicky šetrnější formy mobility.
Náročné testování a školení personálu
Součástí procesu přípravy nových tramvají jsou i náročné testy. Vůz je v současné době vybaven závažími, která simulují provoz plně obsazeného vlaku. Školení strojvedoucích a dílenského personálu je již v plném proudu. Po úspěšném dokončení všech testů bude dalším krokem formální schválení technickým dozorovým orgánem.
Dvaceti tunové zatížení má vliv na průhyb kolejnice a dynamické chování na kolejnici. Testuje se také dodržování brzdných hodnot, zrychlení a mnoho dalšího. Nové tramvaje jsou navrženy tak, aby byly pohodlné pro všechny cestující, včetně rodin s kočárky a cyklistů. S využitím moderních podvozků nabízí větší jízdní pohodlí a snižují i vibrace a hluk.
Podle současných plánů má být zbývajících 27 sériově vyráběných vozidel dodáno do léta 2024 a postupně nasazeno do provozu. Po téměř 30 letech provozu nahradí stávající tramvaje vyrobené v roce 1994. Městský dopravní podnik investuje do nízkopodlažních tramvají, a tím i do změny klimatu, více než 100 milionů eur.
Moderní, bezpečný a ekologický vůz
Společnost SWB Bus und Bahn již v prosinci 2019 zadala zakázku na 26 nových vozidel skupině Škoda Transportation a její součástí je i smlouva na náhradní díly. Následně byly v roce 2022 objednány další dvě tramvaje. „Jsme hrdí na to, že naše tramvaje budou brzy součástí tohoto krásného a historicky významného města, jakým Bonn bezesporu je. Jeho jedinečný charakter vyžaduje individuální přístup. Proto jsme pečlivě vybírali každý prvek nové tramvaje, čímž vzniklo velmi specifické vozidlo,“ řekl Marco Hundt, projektový inženýr skupiny Škoda.
Je těžké odhadnout, jaké změny do budoucna nové tramvaje v Bonnu přinesou, je však jisté, že cestující budou mít k dispozici moderní, bezpečné a ekologické vozidlo, které bude odpovídat nejnovějším standardům v oblasti městské dopravy.