V Olomouckém kraji vyjely první třívozové jednotky RegioPanter druhé generace

České dráhy nasadily na trať Olomouc – Uničov – Šumperk tři nejnovější třívozové soupravy RegioPanter. K předání trojice jednotek došlo na začátku minulého týdne, poté na ně byly umístěny polepy Olomouckého kraje. Další jednotky RegioPanter řady 640, jejichž výrobcem je Škoda Group, budou přicházet ve druhé polovině roku a na začátku roku 2024, celkově jich v Olomouckém kraji bude jezdit na tratích v elektrické trakci 27. Jednotka RegioPanter druhé generace má kapacitu 234 míst a nabízí vše, co odpovídá standardům moderního cestování v regionální dopravě 21. století.

Od letní změny jízdního řádu, tedy od 11. června, začal platit dynamičtější a obsáhlejší jízdní řád, který na úseku Olomouc – Uničov již plně využívá jak traťové rychlosti 160 km/h, tak dynamických vlastností elektrických jednotek. Jízdní řád je díky tomu rychlejší a nabízí vyšší počet spojů. U části z nich (spěšné vlaky) je cestovní doba v úseku ze Šumperka do Olomouce zkrácena o 12 až 15 minut na celkových 50 minut. Trať z Olomouce do Šumperka je nejmodernější, nejrychlejší a také plně elektrizovaná regionální trať, na které od nového roku mohou jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovačem ETCS.

Do regionu bude v příštích měsících postupně dodáno 27 třívozových jednotek RegioPanter. „Olomoucký kraj díky tomu získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice. Elektrické jednotky nabízejí komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabijete si v nich drobnou elektroniku nebo se připojíte k Wi-Fi. Věříme, že nové vlaky a rychlejší spojení přilákají do vlaků nové zákazníky,” říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Na trati č. 290 Olomouc – Uničov – Šumperk již od začátku letošního roku jezdí šest nových dvouvozových RegioPanterů s kapacitou 160 míst. Díky nasazení třívozových souprav je nyní celá trať pokryta pouze jednotkami RegioPanter řad 650 a 640. Ty nyní obsluhují kromě úseku Šumperk – Uničov – Olomouc také celou novou linku, která pokračuje přes Přerov až do Vyškova na Moravě. Klasická souprava složená z lokomotivy řady 362 a osobních vozů slouží jako záloha.  

Výbava elektrických jednotek v bodech:

TZ ČD