Dopravní podnik Ostrava (DPO) uvádí do provozu poslední vůz z dodávky osmnácti nových trolejbusů Škoda 36 Tr. Parciální trolejbusy od Škoda Group vozí cestující postupně od února 2023. Tento týden DPO také vypisuje další výběrové řízení na deset nových nízkopodlažních klimatizovaných trolejbusů, s předpokládanou cenou celkem 175 milionů korun bez DPH.
Ostravané trolejbusy Škoda 36 Tr vídají například na linkách č. 101, nebo 106. Osmnáct nízkopodlažních vozů je parciálních, tedy mohou část trasy absolvovat i bez trakčního vedení. Baterie se dobíjejí při jízdě i stání z trolejí. Cena za vůz přesahuje 11 milionů korun. Na šest získal DPO dotaci z Integrovaného reg. operačního programu (IROP) EU ve výši 85 procent. O další dotace usiluje.
„Naším cílem je naplnit strategii i zákonné povinnosti ve zvyšování podílu bezemisních vozidel. Chceme kombinovat rozvoj elektrobusů s trolejbusy, případně s vodíkovými autobusy. Trolejbusovými linkami chceme obsloužit i vybrané autobusové trasy. Pracujeme na infrastruktuře pro nabíjení trolejbusů, aktuálně např. v lokalitě ul. Mírová a Michálkovická,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys a dodává: „U dalších deseti nových trolejbusů požadujeme komfortní vybavení pro cestující, jako klimatizaci, plnou nízkopodlažnost, ale i nové standardy v podobě asistenčního systému pro řidiče, nebo technologii sčítání cestujících.“
„DPO má 66 trolejbusů, všechny nízkopodlažní. Po dodání aktuálně poptávaných vozů bude polovina trakce tvořena zcela novými moderními vozy. Věřím, že to cestující ocení. Trolejbusy využívá stále více z nich. V roce 2022 trolejbusy v Ostravě odvezly 6,658 milionů cestujících,“ dodává Břetislav Riger, náměstek primátora pro dopravu.
V červenci DPO potvrdil i dodávku nových dvoučlánkových trolejbusů Škoda 27 Tr od Škoda Group, čtyři vozy na jisto a další dva podle potřeby. Jeden vůz vyjde na 16 milionů korun. Do Ostravy by měly dorazit do konce roku 2024.
TZ DPO