Zastávky na nově zbudované trati jsou vylité asfaltem, zatímco chodníky okolo z pěkné dlažby. Byl to záměr, nebo byly pro odbor dopravy větší prioritou peníze?
Pražský dopravní podnik v květnu otevřel novou trať ze stanice Sídliště Modřany do stanice Libuš. Kvůli intenzivní zástavbě postupující v oblasti Lhotky, Libuše, Kamýku a Modřan od 70. let vyvstala také potřeba hustší sítě integrované dopravy. K prodloužení trati směřovaly kroky dopravního podniku intenzivně už od roku 2017, kdy stavba získala pravomocné územní rozhodnutí.
Trať měří 1,7 km a Dopravní podnik si od ní slibuje jak zatraktivnění dopravy, tak i přímé spojení do centra města a zároveň tangenciální spojení s Prahou 5. Trať bude mít i návaznost na budovanou linku metra D. Projekt byl z větší části financován z evropských strukturálních a investičních fondů Evropské unie. Jak to tak ale vypadá, trať sice splňuje požadavek funkčnosti, ale esteticky oku příliš nelahodí.
Na zastávky ústí elegantní dlážděné chodníky, které pak ale bez varování přejdou do asfaltové plochy. Ptali jsme se na to místostarostky MČ Prahy 12, Lenky Vedralové, která se ve spojitosti s tématem podchodů ve čtvrti vyjádřila, že jí záleží na vzhledu veřejného prostoru. A co si myslí o dlážděných chodnících a asfaltových zastávkách ona?
„Zastávky se mi líbí rozhodně méně, než kdyby byly provedeny v dlažbě. Nicméně jsem nebyla u připomínkování projektu, a tedy nemohla ovlivnit jejich stávající vzhled. Předpokládám, že asfalt byl vybrán na základě cenové kalkulace, jinak si to vysvětlit ani neumím. Z pohledu údržby, si myslím, je jedno, zda máte asfalt, nebo dlažbu, cenově vyjde údržba prakticky na stejno,“ uvedla v odpovědi na náš dotaz. Vypadá to tedy tak, že estetično muselo opět ustoupit penězům, ale odbor dopravy to příliš netrápí.