Španělský dodavatel tramvají CAF vyhrál zakázku na dodání 15 tramvají do Lisabonu. Jednosměrná pětidílná vozidla dosahují rychlosti 70 km/h a mají rezervu pro budoucí dovybavení palubním zařízením pro ukládání energie. První vozidlo dorazilo letos v dubnu, ostatní mají být dodané zkraje příštího roku.
Lisabon se po 28 letech dočkal zbrusu nových tramvají. V soutěži na dodání 15 tramvají a zajištění pětileté údržby zvítězil španělský dodavatel CAF nad švýcarským Stadler Rail. Zakázka v hodnotě 43,4 milionů eur byla odsouhlasena v roce 2019, ale finálně potvrzena až o dva roky později.
Jedná se o pětidílná jednosměrná nízkopodlažní vozidla s rozchodem 900 mm z rodiny Urbos. Jsou dlouhá 28,5 m, dosahují maximální rychlosti 70 km/h a zároveň mají rezervu pro budoucí dovybavení palubním zařízením pro ukládání energie, které umožní provoz bez trolejového vedení v architektonicky citlivých oblastech.
První tramvaj do portugalského hlavního města dorazila ze závodu v Navaře v dubnu letošního roku a dodání ostatních je naplánováno na začátek roku 2024. Tramvaje budou umístěny ve vozovně Santo Amaro, která se v současné době rozšiřuje, aby je mohla pojmout. Od září jezdí nové vozy na frekventované trase 15, která vede souběžně s řekou Tajo z Praça da Figueira do Algés a spojuje centrum města s turistickými destinacemi včetně Belému a kláštera Jerónimos.