Praha od loňského listopadu testuje nový koncept schémat linek metra, který však nesklízí příliš pozitivní ohlasy. Cestující si stěžují na přeházené strany konečných stanic, špatnou viditelnost a jiné uspořádání linek. V závislosti na výsledcích průzkumů, které proběhly, upraví designéři své návrhy a rozhodne se, která varianta se nakonec použije.
Nový koncept schémat linek metra, který Praha testuje od loňského listopadu, nesklízí právě chválu. Častým terčem kritiky jsou přeházené strany konečných stanic a jiné uspořádání linek. Nové schéma si přitom celou dobu klade za cíl být čitelnější, přehlednější, a navíc je vymyšleno už s ohledem na vznikající trasu metra D.
Jako první se nová schémata objevila ve stanici Palmovka, na každé lince ve třech soupravách metra, ve zrekonstruované stanici Jiřího z Poděbrad a od dubna se s ní můžeme setkat i na Chodově. DPP však na nový návrh eviduje nižší desítky stížností podaných v rámci on-line kontaktního formuláře na webových stránkách. Lidé si stěžují zejména na tmavou barvu, která není ve stanicích metra dobře vidět, chybějící názvy stanic a nedostatek piktogramů zobrazujících památky.
„Velký ohlas to vyvolalo dle očekávání, neboť tyto prvky jsou každému cestujícímu dobře známé a lidé se s nimi setkávají při cestách metrem každý den. Proto budeme tomuto tématu také věnovat patřičnou pozornost i při následné komunikaci,“ říká Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPID a dodává: „Na základě těchto výsledků designéři upraví svoje původní návrhy a také bude rozhodnuto, která z nabízených variant (trojlinkové nebo jednolinkové schéma), či případně jejich kombinace, bude nakonec použita. S výsledky průzkumů budeme nyní seznamovat jednotlivé stakeholdery projektu a následně budou výsledky včetně dohodnutých úprav a výsledné podoby zveřejněny.“