DPP znovu vyhodnotil nabídky dodavatelů a vybral zhotovitele stavby druhého úseku metra D

Prorážka mezistaničního tunelu do budoucí stanice Olbrachtova: všechna staveniště na trase prvního úseku metra D v podzemí jsou propojena v celé délce a průchozí od samotné budoucí stanice Olbrachtova až po tunel pro obratové koleje za budoucí stanicí Pankrác D směr náměstí Bratří Synků.

Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na základě jednomyslného doporučení hodnotící komise znovu vybralo zhotovitele stavby druhého úseku metra D od stanice Olbrachtova po stanici Nové Dvory. Výběru předcházelo opětovné detailní vyhodnocení nabídek v oblasti referencí a posouzení kvalifikací při zohlednění nových skutečností zjištěných na základě námitek k referencím podaných stěžovatelem k předchozímu rozhodnutí DPP. Vítězem veřejné zakázky se stalo sdružení firem vedené společností Subterra.

DPP se nabídkami na zhotovitele stavby druhé etapy metra D zabýval podruhé, a to z důvodu podání námitek neúspěšným účastníkem proti rozhodnutí představenstva DPP ze září 2023, konkrétně k některým referencím předložených předchozím vítězem. „K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Vítězem veřejné zakázky a nejlépe hodnocenou nabídkou s nabídkovou cenou 29 988 857 254,38 korun bez DPH byla jednomyslně vyhodnocena nabídka podaná sdružením firem vedených společností Subterra. Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností STRABAG. V souvislosti s tímto zadávacím řízením nadále probíhá před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže nyní už poslední řízení, ve kterém se úřad zabývá vyloučením sdružení vedeného společností PORR z veřejné zakázky kvůli nesplnění zadávacích podmínek.

TZ DPP