Společnost Flix, světový lídr v oblasti cestovních technologií, s hrdostí oznamuje, že se stala oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a Konferenční ligy UEFA na příští tři sezóny, tedy od roku 2024 do roku 2027. Partnerství vychází z obrovské popularity soutěží UEFA a jeho cílem je motivovat co nejvíce lidí k udržitelnému a kolektivnímu cestování a zároveň zajistit, aby měl každý možnost navštívit podobné akce díky cenově dostupným autobusovým a vlakovým jízdenkám.
Jako oficiální partner obou soutěží UEFA bude Flix i nadále inspirovat fanoušky a všechny, kteří se chtějí stát fanoušky. Prostřednictvím nového partnerství chce Flix zvyšovat povědomí o udržitelném, kolektivním cestování v různých místech Evropy, od reklamy a zviditelnění na stadionu až po propagační akce pro fanoušky, včetně tombol, slev na jízdu na stadion a dalších. Cílem partnerství je spojit lidi – ať už přátele, rodinu nebo fanoušky – s Flixem, který je dopraví do měst, kde se konají soutěže UEFA, a učinit z každé cesty součást zážitku.
Celoevropská síť – Flix a UEFA spojují Evropu
Partnerství mezi společnostmi Flix a UEFA je založeno na společných hodnotách a vzájemném závazku k udržitelnosti a dostupnosti v celé Evropě. Flix podporuje lepší dostupnost zápasů tím, že nabízí cenově dostupné možnosti mobility prostřednictvím vlaků a autobusů do většiny zúčastněných měst a zároveň snižuje dopad cestování na životní prostředí prostřednictvím hromadné dopravy. V posledních dvou sezónách Flix propojil již více než 130 zúčastněných měst, z nichž mnohá jsou malá města, která nemají přímý přístup k dálkové dopravě.
„Jsme hrdí na to, že jsme oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a Konferenční ligy UEFA. Sport spojuje lidi stejně jako Flix. Začali jsme před 11 lety v Německu a nyní jsme přítomni ve 44 zemích světa. Toto partnerství je příkladem naší ambice zpřístupnit udržitelné cestování všem – ať už se jedná o cestu za rodinou a přáteli, nebo o fandění oblíbenému fotbalovému týmu,“ uvedl André Schwämmlein, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Flix.
Guy-Laurent Epstein, marketingový ředitel UEFA, řekl: „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat se společností Flix, která spojuje komunity po celé Evropě prostřednictvím svých autobusů a vlaků a sdílí naši vizi udržitelnější budoucnosti. Ať už fanoušci cestují na napínavý zápas Evropské ligy UEFA nebo Konferenční ligy UEFA, nebo plánují delší pobyt, usnadňujeme jim zažít kouzlo fotbalu na ikonických stadionech v krásných městech Evropy.“
Propojení sportu a udržitelného cestování
Fotbal a možnosti hromadného cestování spolu úzce souvisejí, protože obojí podporuje smysl pro komunitu a spojuje lidi z různých společenských vrstev, kultur a prostředí. Fotbal je nejpopulárnějším sportem na světě a pravidelně přitahuje na stadiony davy lidí. Druhy hromadné dopravy, jako jsou dálkové autobusy a vlaky, hrají ústřední roli, protože usnadňují přístup na zápasy a umožňují velkým skupinám cestovat společně, čímž podporují pocit společenství, který začíná již cestou na stadion. Hromadná doprava na sportovních akcích pomáhá podporovat udržitelnost: Pokud se fanoušci rozhodnou cestovat hromadně, emise CO2 se ve srovnání s jinými dopravními prostředky výrazně sníží, což má v kontextu velkých fotbalových turnajů pozoruhodný dopad na životní prostředí.
Fotbal v Česku je jedním z nejpopulárnějších sportů, podpořit národní tým na nedávné mistrovství Evropy v Německu vyrazilo rekordní množství fanoušků, mnozí také autobusy FlixBus. České týmy hrají Evropskou i konferenční ligu UEFA. V Evropské lize UEFA kopou Slavia Praha a Viktoria Plzeň, Konferenční ligu UEFA hraje tým FK Mladá Boleslav.
TZ Flixbus