Úsek metra mezi Skalkou a Depem Hostivař má sníženou rychlost kvůli technickým problémům trati. Opravy jsou plánovány s rekonstrukcí depa Hostivař.
Cestující na trase A pražského metra mohli zaznamenat zpomalení jízdy mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař. Soupravy v tomto úseku nyní jezdí maximální rychlostí 20 km/h, což je výrazné snížení oproti původním 40 km/h. Co přimělo Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) k tomuto kroku?
Proč ke zpomalení došlo?
Podle vedoucího odboru komunikace DPP Daniela Šabíka je hlavním důvodem technická konstrukce trati. V tomto úseku se nacházejí na sebe navazující protisměrové oblouky bez přechodnic a převýšení, navíc o velmi malém poloměru. „Při průjezdu vlaku tímto místem rychlostí 40 km/h byl výrazně snížen jízdní komfort cestujících. Jednoduše řečeno to s cestujícími házelo. Navíc docházelo k nadměrnému opotřebení kolejnic i kol vlaků,“ vysvětluje Šabík.
Tato kombinace faktorů vedla DPP k rozhodnutí dočasně snížit rychlost projíždějících souprav na polovinu. Tím chce podnik nejen zlepšit pohodlí cestujících, ale také minimalizovat opotřebení traťových prvků a souprav.
Jak dlouho bude opatření trvat?
Zpomalení v tomto úseku není trvalé. Podle Šabíka bude závada odstraněna při rekonstrukci zhlaví depa Hostivař. Přesný termín ukončení rekonstrukce zatím nebyl oznámen, ale DPP už nyní připravuje jízdní řád, který reflektuje delší průjezd tímto úsekem.
Změny v jízdním řádu
Od 23. prosince 2024 už platí nový grafikon, který byl uzpůsoben tak, aby zohlednil prodloužení jízdní doby v postiženém úseku.
Cestujícím tedy nezbývá než počítat s delší jízdou mezi Skalou a Depem Hostivař. Dobrou zprávou však je, že DPP plánuje závadu odstranit, což přinese nejen rychlejší provoz, ale i vyšší komfort cestování.
Poprvé jsme se tématem pomalé jízdy na trase A zabývali už v červnu 2024.