Nové tři zastávky přineslo rozšíření třetí linky metra v Minsku. Slavnostního otevření, které proběhlo 30. prosince 2024, se zúčastnil běloruský prezident Alexandr Lukašenko. Cestující si mohou užít moderní umělecký design, inteligentní placení jízdného či vyšší úroveň bezpečnosti díky automatickým staničním dveřím.
Třetí linka metra představuje příklad technologického pokroku. Systém využívá vysokou úroveň automatizace procesů řízení a kontroly technických zařízení, včetně inteligentních systémů řízení vlakové dopravy, placení jízdného a požární bezpečnosti. Bezpečnost cestujících posilují automatické staniční dveře, které byly instalovány na všech stanicích na třetí lince.
Každá z nově otevřených stanic vyniká originálním designem interiéru. Stanice Sluckij Gostinec vzdává hold tradičním běloruským Sluckým pásům, jejichž stylizované vzory se odrážejí ve výzdobě, Nemoršanskij Sad evokuje atmosféru zahrady a stanice Aerodromnaja s čtvercovými lampami umístěnými na hliníkovém podhledu vytváří dojem lehkosti a vzdušnosti.
Metro v Minsku se těší bohaté historii. Jeho výstavba začala v roce 1977 a první linka vyjela v roce 1984. Minské metro, které je jediné v Bělorusku, představovalo moderní dopravní systém již v době svého vzniku a jeho rozvoj pokračoval i navzdory historickým a ekonomickým výzvám, kterým země čelila po rozpadu Sovětského svazu. Aktuálně zahrnuje 33 stanic na 40,8 kilometrech tratí a dvě depa. K poslednímu rozšíření došlo v roce 2020 s otevřením první části třetí linky.
Otevřením druhé části však metro nekončí. Generální plán města počítá se čtyřmi linkami metra, z nichž jedna bude okružní. Čtvrtá linka o předpokládané délce 25 kilometrů má propojit všechny stávající větve metra a následovat trasu druhého městského automobilového okruhu. Minské metro zůstává klíčovým prvkem dopravní infrastruktury města a čtvrtým nejvíce vytíženým metrem v prostoru bývalého Sovětského svazu.