Vlakem k Baltu i v září. Baltic express prodlužuje kvůli obrovskému zájmu provoz lůžkových vozů

Baltic Express v Praze. Zdroj: ČD

Skvělá zpráva pro všechny, kdo plánují cestu k polskému moři. Noční vlakové spojení Baltic express, které si rychle získalo srdce cestujících, bude nabízet lůžkové vozy déle, než se původně plánovalo. České dráhy a polský dopravce PKP Intercity reagují na vysokou poptávku a prodlužují jejich provoz až do 29. září 2025.

Pohodlné noční cestování vlakem k Baltskému moři se ukázalo být hitem letošní letní sezóny. Lůžkový vůz, který byl na spoj EC 460/461 nasazen původně ve zkušebním provozu do konce srpna, si okamžitě našel svou klientelu.

„Baltic express zažívá svou první letní sezonu a už nyní vidíme, že o pohodlné cestování vlakem k Baltskému moři je mezi cestujícími opravdu velký zájem. Proto jsme se společně s PKP Intercity rozhodli, že nasazení lůžkového vozu prodloužíme o další měsíc,“ potvrzuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Zároveň však dodává varování pro všechny zájemce: „Prodej jízdenek jsme už spustili. Doporučuji proto případným zájemcům zbytečně neotálet, místa rychle mizí.“

Lůžkový vůz na Baltic Expressu v Praze. Zdroj: ČD

Co vás v lůžkovém voze čeká?

Na nočních spojích z Prahy do Gdyně a zpět jezdí moderní klimatizovaný lůžkový vůz PKP Intercity (typ WLAB9bmnouz). Nabízí celkem 24 lůžek v 8 třílůžkových oddílech. Každé kupé si můžete rezervovat v několika variantách:

Součástí vozu je i sprcha pro ranní osvěžení. V ceně lůžkového příplatku, který činí 759 Kč, navíc každý cestující obdrží hygienickou sadu, uvítací balíček s drobným občerstvením a ráno si může vybrat mezi slanou a sladkou variantou snídaně.

Cesta přes den i v noci

Spojení Baltic express tvoří celkem čtyři páry vlaků denně. Noční spoj EC 460 odjíždí z pražského hlavního nádraží každý den v 18:51. Zpáteční spoj EC 461 opouští stanici Gdynia Głowna každý den po 23. hodině a do Prahy přijíždí následující den dopoledne.

Všechny soupravy nabízejí moderní klimatizované vozy se zásuvkami a komfortními sedačkami. Během cesty na území ČR je k dispozici minibar JLV. Ve Vratislavi (Wrocław) se k vlaku přidávají další vozy polského dopravce, včetně jídelního vozu.

A je na co se těšit dál. „Od začátku příštího jízdního řádu v polovině prosince navíc plánujeme přidání bistrovozu, který nabídne všechny vyhlášené pochoutky od JLV a navíc tím rozšíříme i kapacitu soupravy,“ doplňuje Krapinec.