Stavba nové stanice metra přetrhne sofijské linky M2 a M4

Metro v Sofii. Foto: Ondřej Matěj Hrubeš, mhd86.cz

V Sofii vznikne nová stanice metra na už v současnosti provozovaném úseku v severozápadní části města.

Přímo do stávající trati mezi stanice Slivnica a Obelja se bude vkládat nová stanice „Pančo Vladigerov“, která obslouží obydlenou rezidenční čtvrť. Výluka potrvá až do ledna 2026.

Myšlenka na novou stanici v této lokalitě není nová; první plány schválili městští zastupitelé již v roce 2017. Její současná realizace je však úzce spjata s budováním většího dopravního uzlu. Stanice „Pančo Vladigerov“ se má stát klíčovou součástí nového intermodálního terminálu, který propojí metro s novou železniční zastávkou „Obelja“ a budoucí autobusovou stanicí. Cílem je usnadnit dojíždění do Sofie z okolních obcí. Projekt se mohl rozběhnout právě nyní i díky zajištěnému financování, které kombinuje prostředky města Sofie a nového evropského programu „Dopravní konektivita“ (2021–2027).

Bezvýlukové schéma metra. Zdroj: https://www.metropolitan.bg/

Jak se to dotkne cestujících?


Dopravní podcast (189) → Městská doprava v Sofii

Tentokrát zamíříme do Sofie, kde se podíváme na městskou dopravu. Jak se stavělo metro? Proč výstavba prvního úseku trvala 20 let? Od sovětských plánů po automatizovanou trasu M3. Od ikonických vozů 81-71 až po v současnosti vyráběné soupravy Škoda Group. Jo a podobně jako Norimberk, i Sofie má metro na letiště. A tramvaje? Město s dvěma rozchody: 1009 a 1435 mm. Jak to vzniklo? Jak si vedou expražské vozy T6A5 a nejsou zajímavější Düwagy na lince 23? O městské dopravě v Sofii mluvil Miloš Keller s Ondřejem Matějem Hrubešem. 

Nalaďte se s námi na cestu bulharskou metropolí! 🎙️