Ukrajinský Lvov uvedl do provozu první tramvaje Schindler Be 4/8 darované z Basileje. Před nasazením prošly vozy rozsáhlou adaptací na ukrajinské normy a bezpečnostní požadavky. Spolu s dary z Bernu a Berlína tak Lvov postupně modernizuje svůj vozový park a vyřazuje starší dosluhující modely.
Nedávno uvedl dopravní podnik Lvivelektrotrans do provozu první tramvaje Schindler Be 4/8, které desítky let sloužily v Basileji. Tyto tramvaje, pocházející z přelomu 70. a 80. let minulého století, získalo město jako součást mezinárodní pomoci po vypuknutí konfliktu s Ruskem. Aktuálně se ve městě nachází 22 švýcarských tramvají, do konce roku město očekává nasazení dalších šesti těchto vozů do běžného provozu.
Vozy před uvedením do provozu absolvovaly dlouhou adaptační fázi, protože v kantonu Basel-Land, odkud dorazily, jezdily jako městské tramvaje na samostatné trati. Pro zajištění souladu s ukrajinskými normami a požadavky na bezpečnost silničního provozu, museli specialisté společnosti samostatně dovybavit tramvaje potřebnými prvky: směrovými světly, brzdovými světly a dalším vybavením.
Podobnou pomoc již dříve poskytlo město Bern, které Lvovu zaslalo 11 tramvají Duewag/Vevey. Tento dar následně doplnil Berlín s dodávkou 12 tramvají Tatra KT4DM. Díky těmto mezinárodním příspěvkům dopravní podnik postupně vyřadí starší nemodernizované modely Tatra KT4SU. Dodané tramvaje jsou sice ojeté, ale stále ve výrazně lepším stavu než původní vozový park.
Celý proces darování a přesunu tramvají byl pečlivě koordinován a podléhal schválení švýcarských úřadů (Švýcarský státní sekretariát pro hospodářské záležitosti SECO). Školení personálu zajišťujícího provoz a údržbu bylo realizováno přímo ve Švýcarsku, což zajistilo hladkou integraci nových vozů do lvovského systému. Řidiči, kteří absolvovali školení, pak předali informace svým kolegům. Projekt je ukázkou solidarity a spolupráce, která pomáhá Lvovu nejen přečkat obtížné válečné období, ale i připravit se na lepší budoucnost.