Cestující v polském městě Lodž se mohou těšit na komfortnější cestování během horkých letních dnů. Místní dopravní podnik (MPK Łódž) totiž dokončil prototypovou modernizaci tramvaje NF6D, původem z německého města Bochum, jejíž hlavní novinkou je instalace klimatizace v prostoru pro cestující. Po úspěšných testech nyní první takto vylepšený vůz vyrazí na linky s pasažéry.
Lodž v uplynulých letech odkoupila celkem 34 ojetých, ale dobře udržovaných nízkopodlažních tramvají typu NF6D od dopravního podniku BOGESTRA, který provozuje dopravu v německých městech Bochum a Gelsenkirchen. Tyto vozy, vyrobené v 90. letech firmou Düwag, představovaly pro polské město výhodnou akvizici, jak navýšit podíl nízkopodlažních a obousměrných vozidel ve svém vozovém parku.
Od počátku procházely tramvaje postupnou modernizací v dílnách lodžského dopravního podniku. Ta zahrnovala přizpůsobení místním podmínkám, jako je změna napájecího napětí, instalace nových informačních systémů, biletomatů či změna nátěru do městských barev. Došlo také na vylepšení interiéru, například nová čalounění sedadel a instalaci větších posuvných oken pro lepší ventilaci. Klimatizace pro řidiče byla již součástí dřívějších úprav.
Nejnovější a cestujícími nejočekávanější inovací je však právě dosazení plnohodnotné klimatizace do celého prostoru pro pasažéry. Prvním takto vybaveným vozem je tramvaj s evidenčním číslem 1752. Právě ta nyní poslouží jako prototyp, na kterém bude dopravní podnik ověřovat funkčnost a spolehlivost celého systému v reálném provozu.
„Pokud se řešení osvědčí a testy v praxi potvrdí jeho účinnost, budeme v montáži klimatizace pokračovat i u dalších vozů NF6D během jejich plánovaných oprav a modernizací,“ uvedli zástupci MPK Łódź pro polská média.
Pro cestující je to dobrá zpráva. Tramvaje z Bochumi jsou mezi nimi oblíbené pro svou nízkopodlažní koncepci, absence klimatizace však byla citelným nedostatkem, zvláště s přibývajícími vlnami veder.