Pojede to jinam. Praha představila změny linkového vedení tramvají

Organizátoři pražské dopravy představili podrobný plán rozvoje tramvajových linek v souvislosti s výstavbou šesti nových tratí, které jsou v pokročilé fázi přípravy nebo již ve výstavbě. Nový dokument s názvem „Nové tramvajové tratě pro 150 000 cestujících každý den“ popisuje, jakým způsobem bude upraveno linkové vedení tramvají a návazných autobusů. Změny budou nabíhat postupně, přičemž poslední z těchto tratí má být zprovozněna v polovině roku 2028.

První změny cestující zaznamenají na začátku března 2026 v souvislosti s otevřením Dvoreckého mostu, kdy dojde k úpravám v provozu autobusů v oblasti Pankráce.

Šest nových tratí v přípravě

Dokument se zaměřuje na šest klíčových staveb, které rozšíří pražskou tramvajovou síť:

Konkrétní podoba nových spojení

Díky postupnému otevírání tratí vzniknou v následujících letech zcela nová přímá spojení, která dosud v síti MHD chyběla, nebo se zlepší návaznosti v centru města.

Plánované změny zahrnují například:

Rozvoj sítě podpoří také dodávky nových tramvají typu 52T, kterých má hlavní město objednáno 40 kusů s opcí na dalších až 160 vozidel.

Aktualizace oproti starším plánům

Nové trasování linek se v některých detailech mírně liší od dříve publikovaného dokumentu „Rozvoj linek PID v Praze 2022–2032“. Podle autorů nového materiálu je to dáno především tím, že jsou nyní známé přesnější termíny dokončení jednotlivých tratí a jejich vzájemný sled.

Do plánování nadále zasahuje absence Libeňského mostu. Zohledněny byly rovněž některé podněty od veřejnosti a úpravy vzešlé z jednání s novou politickou reprezentací hlavního města i dotčených městských částí.

Mapy s cílovým stavem

zdroj: ROPID
zdroj: ROPID

Další podrobnosti na webu ropid.cz