Brémy: Dodávka 84 tramvají Siemens Avenio je kompletní

Siemens Avenio v Brémách. Zdroj: BSAG

Dopravní podnik v německých Brémách (BSAG) dokončil rozsáhlou modernizaci svého vozového parku. Po pěti letech od dodání prvního kusu dorazila do města poslední z celkových 84 objednaných tramvají Siemens Avenio. Nové vozy, které v Brémách nesou označení „Nordlicht“ (Polární záře), postupně nahradily starší typ GT8N.

První vůz s evidenčním číslem 3202 dorazil do města na podvalníku z vídeňského závodu Siemensu již 31. března 2020. Tím započala generační obměna tamních tramvají. Poslední, čtyřiaosmdesátý vůz, byl do Brém dopraven v polovině října 2025 a nyní probíhá jeho finální příprava na zařazení do pravidelného provozu s cestujícími. Výroba probíhala v závodech Siemens Mobility v Rakousku a v Srbsku.

Náhrada za 30 let staré vozy

Nová flotila modelové řady Avenio nahrazuje nízkopodlažní tramvaje typu GT8N, které v brémských ulicích sloužily téměř tři desetiletí. Nové vozy nabízejí oproti svým předchůdcům větší přepravní kapacitu díky šířce skříně 2,65 metru. Rychlejší výměnu cestujících zajišťuje sedm širokých dveří.

Interiér je koncipován s ohledem na bezbariérovost, nechybí zdvihací plošina typická pro BSAG a dvě vyhrazená místa pro vozíčkáře. Informační systém pro cestující tvoří dvojité monitory zobrazující kromě trasy i informace o výlukách či přestupech.

Dvě verze pro různé tratě

Z pohledu techniky a fanoušků dopravy je zajímavé rozdělení dodané série na dvě podskupiny, které se liší svým určením:

Všechny vozy jsou vybaveny moderními asistenčními systémy pro řidiče a bezpečnostními prvky, včetně kamerového systému a interkomů u každých dveří pro spojení s kabinou řidiče.