Od pátku 19. prosince 2025 slouží cestujícím zmodernizovaná stanice metra Pankrác na lince C. Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) a sdružení zhotovitelů v čele se společností Subterra se podařilo obnovit provoz o 17 dní dříve oproti původnímu harmonogramu. Kromě kompletní výměny technologií a obkladů je novinkou zprovoznění první části podchodu k tramvajovým zastávkám.
Stanice Pankrác patří k nejstaršímu úseku pražského metra (I.C), který byl uveden do provozu 9. května 1974. Za více než padesát let provozu neprošla takto rozsáhlou rekonstrukcí. Investiční akce si vyžádala kompletní odstrojení stanice, sanaci průsaků a výměnu veškeré elektroinstalace, vzduchotechniky i kabelových rozvodů.
Návrat k designu 70. let s moderními materiály
Pro běžného cestujícího je nejviditelnější změnou nová podoba vestibulu a nástupiště. Osvětlení zajišťují úsporné LED technologie, které jsou však designově řešeny tak, aby připomínaly původní vzhled stanice ze 70. let. Původní bílé obklady a tmavé desky z lomu u Zbuzan byly nahrazeny mramorem z Itálie a Turecka.
Novinkou, která není v pražském metru zcela běžná, jsou skleněné balustrády eskalátorů mezi nástupištěm a vestibulem. Díky odstranění části stěn kolem pohyblivých schodů je nyní během jízdy vidět na nástupiště, což prostor opticky provzdušnilo. Součástí modernizace byla i kompletní výměna obou dvouramenných eskalátorů a technologie výtahu. Jeho horní kiosek na uliční úrovni je nově prosklený.
Podchod usnadní přestup na tramvaj
Společně se stanicí se otevřela i první část nového podchodu pod ulicí Na Pankráci. Ten propojuje vestibul stanice přímo s nástupišti tramvajových zastávek. V současné chvíli je hotovo zhruba 60 % budoucího podchodu. Druhá část, která povede od tramvají směrem k budoucímu vestibulu stanice Pankrác D (pod budovou Gemini), se začne hloubit v příštím roce.
Příprava na Metro D
Během roční uzávěry probíhaly ve stanici i práce související s výstavbou čtvrté linky metra D. Na úrovni nástupiště byly odstraněny technické místnosti ve směru Háje, čímž vznikl prostor pro budoucí přestupní chodbu. Zároveň došlo k přeložkám nosných sloupů a vybudování zdí po stranách kolejiště.
Dokončovací práce za provozu
Ačkoliv stanice slouží cestujícím již od pátku 14:00, některé dokončovací práce budou probíhat ještě v průběhu ledna 2026. Jedná se například o instalaci skleněných desek a podhledů v pasáži OC Arkády nebo obkladů u výstupu do Hvězdovy ulice. Na nástupišti se během nočních výluk dokončí obklad stěn za kolejištěm. Tyto práce probíhají pouze v lokálních záborech a neomezují plynulost provozu.
Generální ředitel DPP Ladislav Urbánek k dřívějšímu otevření uvedl, že se jedná o malý vánoční dárek pro místní i návštěvníky, jelikož oblast Prahy 4 je stavbou metra D výrazně zatížena.