München: Plány na severní prodloužení tramvajových tratí

V Mnichově se již řadu let hovoří o rozšiřování tramvajového systému. Resp. ve většině případů se jedná o obnovování dříve zrušených tratí – zrušených při výstavbě metra. Oproti velkým plánů na obnovení tramvajové provozu v západní a jihozápadní části Mnichova, které nyní spí, se aktivně jedná o prodloužení tramvají na sever Mnichova do oblasti Am Hart (U2) a Kieferngarten (U6). Na tyto tratě jsou vypsány projekty.

Konkrétně se jedná o prodloužení linky 23 z nynější konečně Schwabing Nord severně k metru U6 do budoucí smyčky Kieferngarten. Připomenu, že linka 23 (Schwabing Nord – Münchner Freiheit) patří mezi nejnovější tramvajové tratě, otevřena byla v roce 2009. Druhá prodloužena trať by vedla ze současné konečné Petuelring přes Am Hart (přestup na metro U2) ke konečné  linky 23 Kieferngarten (U6). Celkem se jedná cca o 9 kilometrů tratí. Ukončení fáze projektování se odhaduje na konec roku 2017, otevření tratí by mohlo proběhnout kolem roku 2025.

Plán na rozšíření tramvají na sever Mnichova. Prodloužení linek 23 a 27. Nová linka 24. Grafika: Dennis Mendheim, http://www.tramreport.de/)

Plán na rozšíření tramvají na sever Mnichova. Prodloužení linek 23 a 27. Nová linka 24. (Grafika: Dennis Mendheim, www.tramreport.de)

Tramreport_Tram_Nord_Karte_DM_Thumbnail

Mapa zobrazuje uliční síť, vedení linek metra U2 a U6. Oranžově je znázorněna budoucí možná tramvajová trať, růžově je znázorněna bývalá tramvajová trať, která byla zrušena s výstavbou trasy metra U2. (Grafika: Dennis Mendheim, www.tramreport.de)

Mapové podklady: www.tramreport.de

Současné linkové vedení tramvají

Současné linkové vedení tramvají

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

4 Comments

    • Jan Horský
    • 06/12/2015

    Ahoj, ten současný plánek nemáš nejnovější, protože na něm není vyznačeno prodlužování tramvaje od vozovny na konečnou Berg a. Laim Nord.

    • Plánek zahrnuje současný stav a poté je tu plánek ohledně nových tratí na sever. I je to takto popsané. Proto není zmínka o východním prodloužení.

        • Jan Horský
        • 06/12/2015

        Já vím jaké tratě máš namysli, neb jsem ho na těchto stránkách rovněž četl, jen jsem chtěl říci, že v té aktuálnější mapě k současnému stavu, je tam již naznačena i ta právě stavěná (z části obnovovaná) trať. Jinak jsem zvědavý jak to s tím prodloužením 27 na Am Hart nakonec dopadne, neb v komentářích se mnoho lidí divilo, proč se bude znova tímto směrem souběžně s metrem stavět tramvajová trať když v roce 1993 byla právě kvůli metru zrušená trať na Hasenbergl, která byla postavena v roce 1963. Já sám jsem tuto trať už bohužel v provozu nezastihl, ale dle fotek, které mám od mých kamarádů z Mnichova to byla nádherná trať, která o mnoho let předběhla svoji dobu, neb například křižovatky z IAD byli mimoúrovňové.