Německá demokratická republika byla významným odběratelem tramvají ČKD Tatra. Československé tramvaje byly dodány (či následně koupeny z jiných měst) celkem do 21 tramvajových provozů v bývalé NDR. V posledních letech dochází k postupné modernizaci vozových parků a tím i k vyřazování těchto tramvají z provozu. A jelikož je Německo naším sousedem, stává se častým cílem mnohých z nás, kteří cestujeme po tramvajových provozech. Proto vám web MHD86.cz přináší pravidelný report mapující aktuální stav a nasazení tramvají ČKD Tatra na linky v jednotlivých městech.
Stav k 30. 11. 2015
Berlin
- 105 vozů KT4DM v provozu s cestujícími (-3 vozy oproti 09/2015)
- v provozu na linkách M4, M5, M6, M8, 12, 68
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2018
Brandenburg
- 2 vozy KT4D v provozu s cestujícími (-1 vůz oproti 09/2015)
- 10 vozů KTNF6 v provozu s cestujícími
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Chemnitz
- 20 vozů T3D-M v provozu s cestujícími
- v provozu na linkách 1/2, 4, 5 a 6
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Cottbus
- 19 vozů KTNF6 v provozu s cestujícími (-1 vůz oproti 09/2015)
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2035
Dresden
- 8 vozů T4DMT rezerva pro provoz s cestujícími
- 1 vůz TB4D rezerva pro provoz s cestujícími
- provozní rezerva, vozy bývají nasazovány na posilové spoje linek E3, E11, 16, 20
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Frankfurt (Oder)
- 15 vozů KT4DM v provozu s cestujícími
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Gera
- 19 vozů KT4DMC v provozu s cestujícími (+1 vůz oproti 09/2015)
- 5 vozů KTNF8 v provozu s cestujícími (+1 vůz oproti 09/2015)
- v provozu především na lince 3
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Görlitz
- 15 vozů KT4D-C v provozu s cestujícími
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024
Gotha
- 16 vozů KT4D v provozu s cestujícími (-1 vůz oproti 09/2015)
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Halle
- 7 vozů T4DC v provozu s cestujícími
- 4 vozy B4DC v provozu s cestujícími
- v provozu na lince 4, 5
- předpokládaný konec vozů Tatra: po dokončení cyklu modernizace nízkopodlažních vozů z devadesátých let, kolem roku 2016/7
Leipzig
- 91 vozů T4D-M1 v provozu s cestujícími (-1 vůz oproti 09/2015)
- 10 vozů T4D-M2 v provozu s cestujícími
- 4 vleky B4D-NF v provozu s cestujícími
- v provozu na všech linkách 1, 3, 4, 7, 8, 11E
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Magdeburg
- 1 vůz T6A2M rezerva pro provoz s cestujícími + 3 vozy na modernizaci
- 13 vleků B6A2M v provozu s cestujícími
- vozy T6A2M bývají v případě potřeby nasazovány na linku 8
- vleky B6A2M jsou vypravovány na linky 1, 9 a 10
Plauen
- 19 vozů KT4DMC v provozu s cestujícími
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020
Potsdam
- 16 vozů KT4DC v provozu s cestujícími
- v provozu na linkách 91, 92, 93, 96
- předpokládaný konec vozů Tatra: kolem roku 2023
Schöneiche-Rüdersdorf
- 1 vůz KT4DM rezerva pro provoz s cestujícími
- 3 vozy KTNF6 v provozu s cestujícími
- předpokládaný konec vozů Tatra: kolem roku 2020
Strausberg
- 1 vůz KT8D5R.N2S pro provoz s cestujícími
- 1 vůz T6C5 pro provoz s cestujícími
- předpokládaný konec vozů Tatra: cca 2035-2045
Zwickau
- 20 vozů KT4DC v provozu s cestujícími
- v provozu na všech linkách
- předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024