„Cimrmani“ z ROPIDu: TunelBUS nebude! Byl by moc oblíbený a drahý

Už několik let, ještě před otevřením tunelového komplexu Blanka, se hovoří o expresních autobusech, které by využívaly tunely Městského okruhu a zkracovaly dobu cestování lidem, kteří se rozhodli použít k cestě městskou dopravu. Městskou dopravou, kterou navenek město a ROPID preferuje k cestování po Praze.

Jenže termín zavedení tzv. tunelBUSŮ (např. v trase Smíchov – Dejvice a Hradčanská – Severní Město) se neustále sliboval a odkládal až do dnešního dne, kdy článek serveru idnes.cz se zástupcem Ropidu poukazuje na to, že zmíněná spojení by byla moc oblíbená a na to nejsou peníze. Nejen mě, ale i dalším to připomíná hlášku „Měl hospodu, ale chodili mu tam lidi“.


Což navazuje i na chystané revoluční změny tramvajových linek, kde se proslýchá, že nejde o žádné výrazné zlepšení pro cestující, ale hledá se, jak ušetřit a „ořezat“ finance směřující do provozu MHD. Není náhodou, že jeden z podporovaných návrhů prodlužuje intervaly tramvajových linek v pracovních dnech.

Praha a její ROPID by si měli říct, co vlastně chtějí. Na jednu stranu lákají cestující na „nesmyslně“ levný celoroční kupón na MHD, ale na druhou stranu pak chybí peníze na provoz městské dopravy. To se odráží v přeplněných soupravách metra nejen ve špičkách pracovních dnů, ale také v podvečer a o víkendech. Či dokonce nedostatečnou nabídkou spojů např. v úseku Vltavská – Strossmayerovo náměstí, kdy čím dál více cestujících odmítá čekat na Vltavské na přeplněné tramvaje jezdící v omezeném provozu oproti letům minulým a raději se vydá pěšky na Strossmayrovo náměstí, odkud jezdí tramvaje častěji.

Tunelový komplex Blanka, stavba za desítky miliard korun, bude i nadále několikanásobně zrychlovat spojení po Praze pouze Pražanům, kteří ke své přepravě použijí automobil. Ti, kteří jezdí MHD mají smůlu. 

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou