Čtenáři dopravního magazínu MHD86.cz si nepřejí žádné revoluční změny tramvajového linkového vedení v Praze. Takový je výsledek ankety, do které se zapojilo 341 čtenářů. Téměř polovina z nich (41%) se vyjádřila pro zachování současného stavu. Vídeňský návrh (zelený) a Návrh příležitostí (oranžový) získali přibližně stejný počet zastánců. Systém metrolinek upřednostňuje 24% čtenářů, ruský systém směrové nabídky 23% čtenářů. Ukazuje se, že oba „tábory“ jsou podobně početné. Minimální podporu získal modrý návrh, který by provedl drobnější změny v trasování linek, ale výrazně by prodloužil intervaly tramvají v pracovních dnech (pouze 12% hlasujících).
Anketa obsahovala i další otázky na téma cestování pražskou MHD, které se dočtete v následujících grafech. V cestování MHD vede z dopravních prostředků tramvaj, následovaná metrem a autobusem. 75% cestujících už dnes při svých cestách 1-2 krát přestupuje.
Zajímavý je i výsledek otázky „Jak často má být měněno linkové vedení“. 61% čtenářů si myslí, že ideální je termín s otevřením nového úseku metra (cca po 4-8 letech) a 16% si dokonce myslí, že k zásadním změnám má docházet jednou za 10-15 let. Což je v naprostém rozporu s tím, v jaké intenzitě mění linkové vedení Ropid.
Hezky zpracované. Já bych byl osobně klidně pro tu Vídeň, ale je v ní řada nesmyslů, kdy nejviditelnější je asi 5A a 5B na Olšanech. Ale jak už jsem se zmiňoval, je úplně jedno, jaký návrh vyhraje, stejně to bude za 2 roky jinak…:D Ale asi každý návrh má své výhody a nevýhody. Třeba v oranžovém návrhu je nesmysl ta linka 14, kterou tím totálně zničili… V modrém zase 3 linky na Spořilově atd. Takže bude stejně nejlepší buď udělat kompromis a nebo zůstat u tohohle. Doufám, že článek čte Ropid a trochu popřemýšlí, co vlastně lidé chtějí a podle toho udělá změny…
Také jsem pro z návrhů pro Vídeň. O 5A a 5B si nelze myslet nic jiného, než že je to prvek odrazující od tohoto návrhu.
Jo, Ropid tento web čte velmi pravidelně 🙂
Sebrat Barrandovu linku 14 a nahradit jí linkou 5 je zvrhlost!
Naprostá zbytečnost to je…
Vídeňský systém je přehledný. Funguje v Brně, Drážďanech, schema linek je snadno zapamatovatelné a není důvod tratě pořád měnit. Na ROPIDu mi vysvětlili, že Praha je specifická a že na její husté (?) síti vídeňský model aplikovat nejde. Už bylo k němu přitom našlápnuto…. Praha nemá jakoukoliv dopravní koncepci. Harakiri s tramvajemi je toho důkazem. K tomu dodnes nevyřešená průjezdní síť vlaků typu S-Bahn, nepropojení hlavního nádraží s centrem a letištěm atd. Věci, o kterých se mluví půl století (!)
Naprosto se s vámi ztotožňuji. I ve větších městech, než je Praha funguje systém metrolinek a byl by pro ROPID daleko snadnější pro údržbu, jízdní řády a proklady a pro stabilitu systému.