DPP nabízí Ropidu, že převezme autobusové linky, které ostatní dopravci nezvládají vypravovat

V návaznosti na informace některých médií o kritickém nedostatku řidičů autobusů a hrozícím kolapsu městské hromadné dopravy Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) upřesňuje, že výpadky spojů z personálních důvodů se netýkají linek, které DPP sám provozuje.

DPP naopak v prvním červencovém týdnu, kromě všech pravidelných linek, plnohodnotně zajistil personálně velmi náročnou výluku metra C. V pracovní dny potřeboval na vypravení 68 vozů náhradní autobusové dopravy navíc 108 řidičů.

„Můžeme ujistit Pražany, že na linkách, které zajišťuje DPP (přibližně 90 % veškeré městské autobusové dopravy v Praze), žádný kolaps nehrozí,“ ujišťuje místopředseda představenstva a dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek. „V případě zájmu organizace ROPID je DPP připraven trvale převzít minimálně část dopravních výkonů, které by ostatní dopravci měli problém personálně zajistit,“ dodává Ladislav Urbánek.

Na zhoršující se situaci na trhu práce reagoval pražský dopravce včas zvýšeným náborem řidičů, včetně zavedení možnosti úhrady nákladů na zajištění příslušné kvalifikace. DPP dlouhodobě vytváří pro své zaměstnance příznivé podmínky.

Zdroj: TZ DPP

► Arriva už rok odříkává spoje MHD, cestující marně čekají, ale ROPID je v klidu

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

4 komentáře

    • BARNON VON TEUFELFLUSS
    • 14/07/2016

    Dobrý den,

    tak se zájmem sleduji situaci kolem linek zajišťovaných Arrivou. Ta situace se mi jeví jako velmi špatná. MHD má kromě jiného také zajistit dopravu lidí do práce, k lékaři, do škol atd. V MHD by mělo vždy být vynechání spoje ojedinělou a zcela výjimečnou záležitostí. Chápu, že když se v Jesenici rozhodne autobus nejet, tak se tam náhradní těžko dostane a interval není nejkratší, ale opakovaně řešit nedostatek řidičů odříkáním spojů…..
    Chápu, že pokud se to stane u spoje s intervalem do 15 minut, tak cestující jenom remcá, ale „přežije se to“.
    Asi je dosti rozdíl nesjízdná trasa, nebo porucha vozidla, dopravní nehoda nebo zásah IZS, ale nedostatek lidí.
    Vím jenom, že pokud se u jiných dopravců vyskytne dvoják v místence a cestující trvá na přepravě v daném termínu tak se mu hradí i taxík a na dosti dlouhou trasu. Co má dělat cestující na linkách Arrivy, proplatí mu tento dopravce taxi jako jediné alternativní řešení, nebo má cestující smůlu.
    Jednoznačně situace kolem Ropidu je nutno řešit, neboť je černou skvrnou na práci Ropidu.
    Co na to MMP, p. Mgr. Dolínek to toleruje ??????

      • Rostislav Adam
      • 24/07/2016

      V tomto případě maximálně dostane potvrzení, že ten bus nejel.
      Zejména 165 je na tom špatně už leta. Docela se divím, že se to neřešilo už dávno.

    • Petr Novák
    • 24/07/2016

    A co když je to jako l.295 která o víkendu jezdí v hodinových intervalech a spoj ve 14.18 nepřijede a cestující potřebují do nemocnice Bulovka

      • Rostislav Adam
      • 31/07/2016

      Tak 295 je spíš taková doplňková linka. Běžný cestující se spokojí se spojením, které tu bylo již dříve do zastávky Bulovka, a odtud pěšky. A do zastávek v bezprostřední blízkosti Bulovky je velmi dobré spojení.
      Je to jako s midilinkami kolem Vojenské nemocnice. Je fajn, že jsou, ale stejně většina lidí pojede tramvají do zastávky Vojenská nemocnice.