Lidé si pochvalují posílené tramvaje v centru Prahy, ale sólo vozy vadí

Čtenáři dopravního magazínu MHD86.cz vyslovili v anketě k tramvajovým změnám spokojenost nad posílenými spoji v centru Prahy. V měsíční anketě se měli vyjádřit, jaké změny považují za kladné, co se z jejich pohledu nepovedlo a jaké vylepšení by ještě uvítali.

Největší kladný ohlas získala nově trasovaná linka 6 (Kubánské nám. – Otakarova – I. P. Pavlova – Václavské nám. – Výstaviště Holešovice – Palmovka) společně s posílením tramvajové dopravy v centru metropole. Se změnou linky 6 je navázaná i spokojenost cestujících s ukončením „převlékání“ linek 14/24 v Holešovicích, které si navzájem předávaly často zpoždění. Z nových spojení v centru Prahy si cestující podle ankety pochvalují novou možnost jet bez přestupu tramvají z I. P. Pavlova na Václavské náměstí (linka 6) a spojení Anděla s Braníkem (linka 21). Ikdyž toto spojení by cestující uvítali nejen ve špičkách pracovních dnů. Právě linka 21 je druhou nejvíce oceňovanou změnou, kterou následuje nová linka 15 spojující Malostranské náměstí s Náměstím Republiky a především Žižkovem.

Anketa mezi čtenáři: Jaké změny považujete za úspěšné?

Anketa mezi čtenáři: Jaké změny považujete za úspěšné?

Dále si cestující v anketě pochvalovali posílení dopravy mezi Vltavskou a Letnou, či v Ječné ulici. Prodlouženou linku 25 až na Bílou Horu a návrat linky 20 na Evropskou.

Mezi negativními ohlasy dominují provozované sólo tramvaje v pracovních dnech, které jsou především v centrálních úsecích přeplňovány. Obvyklou stížností je ponechání linky 12 přes Letnou a nebo spojení Barrandova s I. P. Pavlova, které je nyní zajištěno pouze v pracovních dnech ráno a odpoledne linkou 4. Podobně jako zmiňovanou linku 21, i toto spojení by si lidé přáli celodenně-celotýdenně. Dále lidem na Barrandově vadí o víkendech dvojnásobný interval linky 5 do centra města, oproti dříve polovičnímu intervalu linky 14.

Anketa mezi čtenáři: Jaké změny se nepovedly?

Anketa mezi čtenáři: Jaké změny se nepovedly?

V návrzích na drobná vylepšení dnešního stavu převládá nasazení souprav na všechny linky v pracovních dnech. Prodloužení provozu linek 4 a 21 v pracovních dnech alespoň do 21 hodin, ideálně každodenní provoz. A samozřejmě se objevilo několik návrhů na přeznačení zkrácených spojů linky 22 na linku 23. Dále se opakují požadavky na vrácení linky 12 na nábřeží, či zavedení linky Kobylisy – Dejvice.

Děkuji všem čtenářům, kteří se zúčastnili ankety.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.