Anketa: Co říkáte na změny linkového vedení tramvají v Praze?

Po čtyřech letech změnil Ropid linkové vedení tramvají v Praze (když nebudeme počítat téměř každoroční změny v Praze 6). Po dvou týdnech od jejich zavedení přichází čas na hodnocení. V čem je po Vás nové linkové vedení lepší? A co byste naopak ještě vylepšili? Podělte se o svůj názor v anketě. (Mapa linkového vedení na konci článku)

16/10/2016 Vyhodnocení ankety: Lidé si pochvalují posílené tramvaje v centru Prahy, ale sólo vozy vadí


Nové linkové vedení tramvají v Praze od 28. 8. 2016 - trvalý stav

Nové linkové vedení tramvají v Praze od 28. 8. 2016 – trvalý stav

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

17 komentářů

    • BARNON VON TEUFELFLUSS
    • 16/09/2016

    Dobrý den všem,

    tak tolik diskutovaný “velký třesk” nám funguje již 3 týden.
    Můj dojem je, že to funguje dobře. Snad jenom trochu překvapující je rozsah provozu 4, vím, že od prvopočátku to byly pouze šejdry, ale zejména odpolední časy jsou zajímavé. Pořád se domnívám, že by 4 měla být celodenní a ten šejdr na Barrandově přenést na 12 nebo 20.
    Nové linky:
    Pravidelně sleduji a používám 15 a ta se už začíná slušně plnit i tam, kde jsem to očekával jako “přejezd” tedy přes Malou Stranu. Také 2, když jí potkám bývá v centru docela slušně obsazena.
    21 jsem zahlédl párkrát, když jsem díky 4 přestupoval mezi IPP a Klamovkou a nedá se říci, že by byla až takovým “zařízením na přepravu vzduchu”, jak se čekalo.
    Spojení Vinohrady – Smíchov :
    Samozřejmě, že za moje připomínky mi to vždy na IPP vyjde takže se tam vyskytuje 4, když jedu do Košíř, ale to co mi vadí nejméně.
    Přetížená Malostranská :
    není to cítit.
    centrum – IPP – Nusle:
    Ta 6 opravdu není “zařízením na přepravu vzduchu”.

    Takže u mne dobrý až na ten věčně mnou opakovaný Barrandov.

    • Jevec
    • 20/09/2016

    Zrušením linky 14 z Barrandova přes centrum, Masarykovo nádraží, Florenc do Holešovic jste nejen sebrali přímou linku daným směrem (5 je slabou náhradou jen do půlky trasy), ale zároveň jste výrazně omezili přímou tram povrchovou paralelní alternativu k metru B, jehož nejhlubší umístění v centru pod městem značně prodlužuje cestování. A nově budované výtahy (na všech stanicích celkem a draze zbytečně) jsou opravdu jen pro nepospíchající vozíčkáře. Nově vedená 14 ani nedojede na Smíchov, tudíž nutíte k dalšímu přestupu, což o víkendech a večer v týdnu je opravdu “kvalitní” nabídka lidem, kteří z různých důvodů nechtějí, nemohou a nebo se nechtějí přestupem na metro B zbytečně zdržovat.
    Proč nemohla 12/14 zůstat beze změn, když se v podstatě nesáhlo na nesmyslnný svazek 12/20? který se centru vyhýbá? I to šaškovské zakončení 12 na Výstavišti, opět omezení paralely k metru B, 12 patří až na Palmovku a historicky s odbočením do Horní Libně. Tím by vzniklo důležité spojení Holešovice-Bulovka, a s těmi vašimi navrhovanými minibusy jděte někam, to je výsměch po trase tramvaje největší!!!
    S pozdravem…

      • Faf
      • 25/09/2016

      Pane, do Holešovic je to mnohem rychlejší metrem. Ale na Žižkov žádné metro nevede a je tam poměrně velká příležitost. Určitě větší než souběh metra. Podle vaší logiky by měly vést tramvaje v souběhu s metrem. Linka 12 posiluje současný úsek 1 a 25, navíc pomáhá v nahrazení “převlékačky”. Navíc, většina cestujících jede jen k metru. Je to rychlejší. Pokud jste osoba se sníženou schopností pohybu, tak vás chápu, ovšem to by museli jezdit tramvaje z konečné na konečnou. Věřte mi, že řadě dalších lidí to zase pomohlo. A minibus: Ano, 12 by tam byla dobrá, je nesmyslný souběh 3 a 24 k Bulovce, přitom zrovna odtud by měla být dobrá směrová nabídka. Na druhou stranu, kdyby jela místo 24 do Kobylis 12, budou křičet ti z oblasti Vltavské, že 25 by tam byla lepší. A kdybychom udělali tramvaje z konečné na konečnou, aby byli všichni spokojení, zase budou křičet všichni, jelikož intervaly budou moc dlouhé…

    • Jevec
    • 21/09/2016

    4 celotýdenně na Barru není třeba (klidně si ji dejte jinam), ale raději více víkendové posílení a přesměrování linky 5 přes celé centrum v bývalé stopě 14tky, nejlépe s protažením až do Libně, když na Palmovku 12tka nemůže.

      • Rostislav Adam
      • 26/09/2016

      Tak nevím, ale dělat tramvajovou linku jen pro jednoho či dva lidi, je pitomost. Kdo chce z Barrandova do Holešovic mermomocí tramvají, tak má 12, nebo může využít přestup 56 u Václaváku. On souběh s metrem je dobrý dělat jen pokud to má nějaký smysl, jako například v Karlíně(na jednu až dvě stanice pro posun k metru C, nebo na Stejskalovu(úřad)), ale z Barrandova to fakt nemá smysl. Naopak tramvaj na Pavlák dává solidní přestup na metro C oproti 170.
      Jinak tady nikdo ty trasy nedělá. Teda možná tak ve snech. Od tvorby tras tramvají a autobusů tu je RoPID, který má ovšem svoje vlastní stránky. Tyhle (ani žádné jiné) šotoušské stránky lidi z RoPIDu fakt nejsou povinni číst.

    • Petr Zdobinský
    • 27/09/2016

    Mne tedy pobavila hláška na zastávkách tramvaje na Petřinách, že konečně mohou jezdit občané Petřin bez přestupu na Nádraží Braník – že by byli všichni z Petřin fanoušci Posázavského pacifiku ? Pá lidí si stěžovalo, že na Malostranské je nyní přestupní uzel s úzkým nástupištěm.

      • Faf
      • 12/10/2016

      Tak to je proto, že ROPID potřeboval upozornit na to, že je změna, ale v případě Petřin se o výhodu nejedná a říci jim, za otevření metra vám omezíme tramvaje, to by asi moc nevydýchali (ikdyž jezdí prázdné, takže by to nikoho moc nepoškodilo)… Tak zbývalo buďto to odtáhnout pryč, nebo nic nepsat. A tohle bylo asi to nejlepší, co mohli udělat. Jinak je jasné, že do Bráníka pojedou tak 2 lidi.

    • Jevec
    • 29/09/2016

    Je vidět, že neznáte z pražského tramvajového provozu vůbec nic a tvrdit, že s přestupem na metro je cesta rychlejší, může slušně řečeno tvrdit jen Neználek. Ano je, pokud cílem cesty je třeba Černý most, Jižní Město, či Zličín. Ale tvrdit, že v rámci širšího centra je lepší a rychlejší přestup do metra, zejména do linky B, je opravdu odvážněji řečeno Trotl.
    Kdo v tramvaji z Barru zůstane, je nejen po celém centru, ale i v těch Holešovicích rychleji, než se po jízdě metrem B na Palmovce zpět se proti srsti vracet jinou tramvají do Holešovic a pak i přestup na Florenci B/C je zdržení na víc pomalu 10 minut a o víkendech ještě více. Bohužel díky absenci linky 14 v původní trase je výše zmíněná věta tak trochu už i minulostí, protože přestup z 5 na např. 14 už cestu značně prodlužuje. Snad se to do budoucna dá zpět do pořádku, až na to milý pán z Ropidu přijde.

      • Rostislav Adam
      • 29/09/2016

      A co je pro Barrandov v Holešovicích tak důležitého, krom Holešovické tržnice, kde vám ale zorientování se v areálu zabere daleko více času, než kolik jej zabere doprava, ať už metrem, nebo tramvají?

      • Faf
      • 29/09/2016

      Tramvají jezdím každý den. Ale už mě taková obyčejná teorie nebaví, přijdeme k pokusu. Jel jsem na Masarykovo nádraží (náhodná cesta, ne úmysl-čili MHD používám), použil jsem metro. Časy sfárání dolů a čekání na metro, 2 minuty. Čas vyfárání (jak vy rád používáte), 3 minuty. To dělá 30 minut. Tramvají je to 32 minut. Ano, je to zanedbatelný rozdíl. Ale jsou to 2 minuty. Ano u starších osob, či osob se sníženou možností pohybu je to samozřejmě jiné. Ale měl bych pro vás pár typů:
      1. 5 jede na Masarykovo nádraží, pokud vystoupíte na Hlavním nádraží, dá se to tudy projít k prodejně jízdenek (není to daleko, mrkněte na mapy, zkoušel jsem to někdy v září a opravdu je to blíže než se zdá.
      2. Chcete-li jet tramvají do Holešovic, můžete tam jet 12. Sice je to celkem dlouho, ale zaveze vás do celých Holešovic (avšak i nadále si myslím, že to je rychlejší metrem, ale dobře)
      Někdy je to opravdu kousínek, ikdyž se vám to nezdá. Myslím, že docházková doba k tramvaji je asi podobná, jako právě tento úsek. Není to tedy nic hrozného. Navíc, pokud se chcete dostat na Masnu a kupujete jízdenku, tak si musíte tu jízdenku koupit. A tady k té prodejně přijdete.

    • Petr Zdobinský
    • 05/10/2016

    Dnes jsem jel v odpolední špičce do Řep. Překvapilo mne kolik lidí vystoupí na Kavalírce z krátkých linek a čeká na další nacpanou tramvaj s trasou až do Řep. Ale nevím, zda je to tam každý den. Dost to připomíná to, co bylo na trase A v metru, kdy 90 % cestujících čekalo na Dejvické na další soupravu na Nádraží Veleslavín – to tehdy nejvíce zarazilo největšího dopravního experta z ČSSD Dolínka, znalce dané lokality nikoliv.

    • Richard Jílek
    • 07/10/2016

    Proč vůbec nepíšete o tramvajovém kolapsu, jehož byla Praha tento týden opakovaně svědkem? Centrum je opakovaně zatarasené tramvajemi, nic dlouhé desítky minut nejede, v dalších dnech dokonce kvůli tomu zkracují linky tramvají (2) nebo prodlužují intervaly (17) – a tady ani slovo. Kdo jiný než tenhle web by se tomu měl věnovat??

    • O kolapsu bylo psáno téměř všude. Jednalo se o krátkodobou věc s ohledem na stavební práce. Co byste o tom chtěl víc psát?…

        • Dovolený
        • 13/10/2016

        Trochu divná reakce, taky by mě tohle téma zajimalo. Odpověď, že se o tom psalo všude neobstojí – o zménách tras tramvají se taky psalo všude, a vedle toho i tady. Je to snad specializovaný web, nebo ne?
        Z jiného soudku: Kdy vyhodnotíte výsledky ankety? Po měsíci by bylo na čase.

        • Pane Dovolený, je prima, že mě jako čtenář úkolujete 🙂

            • Richard Jílek
            • 14/10/2016

            Děláte tenhle web pro lidi nebo pro sebe?

  1. Richarde, především pro radost. Kdybych z toho neměl radost, tak by mě web nebavilo dělat 🙂