Na letošním veletrhu Czechbus představila společnost Sor nový design svých budoucích autobusů, trolejbusů a elektrobusů. Pod novým vzhledem je podepsán Patrik Kotas, kterého si firma najala. Vozidla získávají kulaté čelo a snaží se vypadat moderně. Oproti současným produktům firmy vozidla vypadají lépe, ale…
Jak už jsme říkali v Dopravním podcastu, tento kulatý design „frčel“ tak před deseti lety. Partika Kotase si měla firma najmou v roce 2000 a mohla mít pěkné autobusy. Dneska už jsou zcela jiné trendy. Velmi dobře je reflektuje např. polský Solaris. I nadále tak bude platit, že Sor bude jen „levným“ autobusem ve vleku za výrobci reflektující aktuální trendy a vývoj.
Propastný rozdíl mezi Sorem a Solarisem je možné pozorovat například u trolejbusů Škoda Electric, které se dodávají do měst s karosérii Sor nebo Solaris. Jeden působí lacině a naplňuje ošklivá slova, že městská doprava je „socka“, oproti tomu škodovácké trolejbusy s karosérii Solarisu vypadají moderně a na úrovni.

