DP Ústí nad Labem spustí kampaň, že platit za MHD je normální

Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. připravuje informační a marketingovou kampaň, ve které bude netradičním způsobem upozorněno na problematiku cestujících bez platného jízdního dokladu.

„Inspirací při práci nám byla kampaň vídeňského dopravního podniku „101 Ausreden, die nichts nützen“ (101 výmluv, které jsou k ničemu), který postupně zveřejňoval absurdní výmluvy „černých pasažérů“. Při spojení s humornými ilustracemi se podařilo poukázat na jejich nesmyslnost. Prioritou přitom nebylo snížení počtu cestujících bez platného jízdního dokladu, ale upoutání pozornosti médií a platících cestujících, aby se o problému černých pasažérů více diskutovalo,“ prohlásil Ing. Libor Turek, Ph.D., výkonný ředitel společnosti.

Kampaň bude mít dvě etapy

V první etapě bude za pomocí nevšedních ilustrací veřejnosti představena přeprava v MHD jako služba, za kterou se musí platit, stejně jako za ostatní služby. Pro představu můžeme uvést jednu, kde bude zobrazen „černý pasažér“, který své jednání považuje za hrdinství a vzdor „systému“. Vedle něj pak bude uvedeno několik hesel, které upozorní, že člověk nepřemýšlí o placení za běžné služby, stejně tak by tedy neměl přemýšlet o platbě za přepravu v MHD. Navíc bude humorně poukázáno na absurdnost onoho „hrdinství“.

V druhé etapě budou veřejnosti prezentovány ty nejzajímavější výmluvy „černých pasažérů“, kterými komentovali svoji jízdu bez platného jízdního dokladu. Dopředu je třeba upozornit, že tyto výmluvy jsou skutečné a pracovníci přepravní kontroly se s nimi běžně setkávají.

Cílem kampaně je představit přepravu v MHD jako službu, za kterou musí cestující zaplatit. Ukáže také, jak může být komplikovaný „život“ revizora, který přichází do kontaktu s cestujícími bez jízdenky, kteří se ho snaží někdy rozesmát, někdy urazit, uprosit atd. Více o výmluvách „černých pasažérů“ se dozvíte v naší kampani, která začne počátkem dubna.

Zdroj: TZ DPmÚL

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou