Posílení metra, které vyškrtlo spoje a prodloužilo intervaly

Ano, i takhle se dá dívat na změny v MHD, které Ropid učinil k 29. 4. 2017. Titulky hlásily posílení provozu metra, jenže to není tak jednoznačné. Např. na nejvytíženější trase C bylo škrtnuto 15 spojů, což má za následek prodloužení intervalů.

Na trase C byl zrušen v ranní špičce pásmový provoz v úseku Ládví – Letňany, čím došlo k posílení provozu ráno v tomto úseku, ale v centrálním úseku Ládví – Kačerov chybí v jízdním řádě 15 spojů (resp. v druhém směru 14 spojů). Jelikož byly spoje zrušeny a došlo k prodloužení intervalů, lze v případě “céčka” hovořit o celkovém omezení provozu trasy s výjimkou ranního lokálního posílení na severu.

O něco lépe je na tom trasa A, kde byl zrušen celodenně pásmový provoz Petřin – Nemocnice Motol. Tohle posílení si vyžádalo zrušení “pouze” 5 párů vlaků v centrálním úseku Petřiny – Skalka. Výsledkem je prodloužení intervalů i na “áčku”. “Ořezány” byly začátky a konce ranních a odpoledních přepravních špiček.

Jediná trasa, která se opravdu dočkala posílení, opravdu ve smyslu posílení, je linka B. V pracovních dnech jezdí nových 11 párů vlaků, čím se významně zkrátil interval v odpolední špičce a to v celé trase.

Velmi podrobně se změnám věnuje web tram-bus.cz, kde je názorně dobře vidět, v jakých částech dne bylo metro posíleno a kde naopak omezeno.

Ano, byl zrušen pásmový provoz do Motola a ráno do Letňan. Ano, byl zrušen páteční jízdní řád. Ano, byl posílen provoz metra ve večerních hodinách. Ano, byl posílen provoz ve špičkách.

Ale, nové spoje ve špičkách byly často sebrány z jiných časových období, kde se nyní interval prodloužil. U linek A a C došlo k ubrání spojů v pracovních dnech a prodloužení intervalu v mimošpičkových obdobích.

Zkrátka, není posílení, jako posílení.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou