Tunelbus by byl oblíbenější než linka 125 na Jižní spojce

Ano, tato věta zazněla od zástupců Ropidu na březnovém jednání Komise dopravní RMČ Praha 6, kde byla projednávána otázka zavedení expresních autobusových linek Strahovským tunelem a tunelovým komplexem Blanka.

Komisi bylo řečeno, že Ropid prozkoumával několik variant vedení tunelbusů a to jak mezi Prahou 5 a 6, tak i mezi Prahou 6 a 8/9. Sledováno bylo cca devět variant, přičemž tunelbus v trase Kobylisy – Dejvice by byl dokonce úspěšnější a vytíženější než dnešní linka 125. Přitom linka 125 patří mezi nejoblíbenější linky právě díky jejímu expresnímu trasování po Městském okruhu (Jižní spojce) a nabízí rychlé spojení Jižního Města se Smíchovem.

Přesto není žádná tunelbusová linka zavedena, i když na ně byly v minulosti vyčleněny peníze z rozpočtu Hl. m. Prahy. Prý by sice byly oblíbené, ale nedosáhly by podle měřítek Ropidu dostatečně rychlejšího spojení pro cestující. Přitom už dva roky měla jezdit Strahovským tunelem linka 118 a prodloužení linky 180 do Blanky bylo „na spadnutí“.

Jelikož dnes trvá spojení Severního Města s Dejvicemi prostřednictví MHD cca 45 minut a stejnou vzdálenost zvládne občan automobilem prostřednictvím Prosecké radiály a tunelového komplexu Blanka za cca 15-20 minut, zažádal jsem u tiskového mluvčího Ropidu Filipa Drápala o poskytnutí materiálu s analýzou a vyhodnocením všech sledovaných variant tunelbusu. Navíc s příslibem, že poskytnutý materiál bude zveřejněn v plném rozsahu a tak nehrozí „vytržení z kontextu“.

Jak dobře víte, jsem zastáncem expresních autobusů a tak mě materiál velmi zajímal. Třeba by mě přesvědčil, že jsou tunelbusy z časového hlediska nesmysl.

Bohužel Filip Drápal (ROPID) odmítl tento dokument poskytnout a spolupracovat. Já ho lidsky chápu, je vedoucím odboru marketingu v Ropidu, jehož činnost dlouhodobě kritizuji a společně s dalšími lidmi máme například legraci z jejich nátěru PID, který byl pravděpodobně vytvořen v programu Malování. Nicméně

Autobus opatřený nátěrem „Malování“ PID na lince 414 v Černošicích.

Filip Drápal v e-mailu dále uvedl, že analýzu a vyhodnocení tunelbusů zveřejní na webu Ropidu po realizaci změn MHD v dubnu.

Nyní máme začátek května a tak je na čase se připomenou: Pane Drápele, co ty tunelbusy? 🙂 Nezveřejnění dokumentů totiž vyvolávají řadu spekulací.

Členové Výboru pro dopravu chtějí tunelbusy. Ropid je proti

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou