Doprava při výluce metra C kolabovala. Ropid se distancoval. DPP se pochválil, že přišlo jen 14 stížností

Nevěřícně jsem četl status na Facebooku Dopravního podniku hl. m. Prahy, kde se admin vrací k výluce metra C, která byla na začátku léta. DPP se pochválil, jak vše krásně proběhlo, jelikož přišlo jen 14 stížnosti. Ano, k té výluce, při které kolabovala v Praze doprava a cestující nadávali pracovníkům DPP v terénu, když týden nejezdilo metro mezi Florencem a Pražského povstání.

Situaci kolem výluky metra dobře vykreslily média

Vůbec nechápu, že se k tomu DPP po týdnu vracel. Na jejich místě bych raději mlčel a rozhodně se nechlubil 14 stížnostmi, které byly zaslány přes komplikovaný formulář na webu DPP. Ono totiž nějak zapomněli přičíst stížnosti, které si vyslechli pracovníci DPP v terénu. Hned by to číslo bylo víceciferné. Takhle si dělají z cestující jen „blázny“, nebo legraci?

Při výluce metra C selhalo město. Nikoliv DPP

Osobně si myslím, že DPP při této výluce neselhal. V roli dopravce jí zvládl dle zadání. Ale mrzí mě, že DPP se nebránil a nevysvětlil veřejnosti a médiím, že za komplikace při výluce metra nemůže. Jak jsem uvedl ve vysílání České televize, problémem byla totiž koordinace organizátora městské dopravy – společnosti Ropid, hl. m. Prahy a Policie ČR.

Přesto se Ropid, který běžně „kecá“ do pražské MHD a neustále mění linkové vedení, drze od kolapsu distancoval slovy tiskového mluvčího Filipa Drápala pro server Echo24.cz.

„Jako Ropid máme na starosti v podstatě pouze příměstské linky a linky soukromých dopravců…,“ řekl pro Echo24 mluvčí organizace ROPID Filip Drápal

Výše uvedenou větu doporučuji Ropidu připomenout, až budou chtít měnit trasy dalších linek MHD, nebo je budou chtít alespoň přečíslovat.

Co bylo hlavním důvodem kolapsu?

DPP dodal autobusy na náhradní dopravu, ale nebyla pro ně zajištěna prioritní opatření. Chyběly vyhrazené autobusové pruhy, které by hlídali policisté před jejich zneužíváním osobními automobily. Autobusy nebyly na křižovatkách přednostně pouštěny – chybělo řízení provozu křižovatek policií, nebo přenastavení cyklů světelných signalizacích pro prioritní směry autobusů XC. Dále načasovat výluku metra C do stejného období, kdy je rozkopaný a zúžený provoz na Nuselském mostě, k tomu probíhají omezení provozu na křižovatce u Muzea a navíc kolony na Severojižní magistrále, které způsobuje nový semafor na Štvanici a od kterého se táhne kolona aut až k Hlavnímu nádraží. Opravdu, ideální načasování pro výluku metra.

Proto bych očekával, že podobně jako já, bude reagovat intenzivně do médií a na sociálních sítí i dopravní podnik a nenechá na sobě ležet vinu za dopravní kolapsy při výluce. Ale spletl jsem se.

Lepší bylo, když dopravní podnik na Facebooku mlčel, než když teď se pochválil, jak to bylo „v pohodě“ a „nikdo“ si nestěžoval.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.