Ropid přestal informovat o zrušených spojích MHD

Je to až zvláštní. V době, kdy jsou už přes měsíc rušeny stovky autobusových spojů, přestal o nich Ropid na svém webu informovat.

Vše začalo před několika lety, kdy začaly hromadné výpadky spojů na jihu Prahy a v oblasti jižně od Prahy, které zajišťovala pro Ropid společnost Arriva. Tehdy Ropid na svém webu jakožto organizátor MHD alespoň informoval cestující od zrušených spojích. Situace se po čase uklidnila a výpadky se objevovaly jen občas.

Ropid prohlubuje spolupráci s problematickou Arrivou

Letos v srpnu prohloubil Ropid spolupráci s dopravcem Arriva (jezdící pod značkou ČSAD Kladno). Od začátku to byl jeden velký průšvih. Na linkách sice začal platit tarif PID a autobusy musely vyjet s modrými střechami, ale řidiči nebyli dostatečně proškoleni z tarifu PID a tak nedokázali správně a rychle prodávat jízdenky, čímž vznikly zpoždění v řádu desítek minut. Zastávkové sloupky nebyly označeny názvy zastávek, chyběly na sloupku čísla linek, která na zastávce staví a jízdní řády cestující také postrádali. Korunováno u řidičů neznalostí tras linek, kterým museli cestující na předních sedadlech radit, kam mají jet.

Ani po měsíci nejsou problémy na Kladensku vyřešeny. Nadále jsou bez náhrady rušeny stovky spojů a co víc? O tom, které spoje jsou zrušeny se nově na webu Ropidu už nedočtete. Organizátor MHD a dopravce hrají s cestujícím ruskou ruletu – přijď panáčku na zastávku a buď ti autobus přijede a nebo ne. Nech se překvapit.

Tohle chování považuji za zcela nepřípustné a otevírá otázku k čemu vlastně máme ten Ropid, když ani neinformuje cestující. Jasně, řeknete, že díky němu jezdí autobusy mimo Prahu s modrou střechou a dodáte, kdo jiný by měnil a přečíslovával čtyřikrát ročně linky v celé Praze. Ale to je trošku málo, ne?

K čemu nám je Ropid?

Na internetu zaznívají hlasy, že Kladno nechce dávat údaje o stornovaných spojích Ropidu. Ale co to je za výmluvu? A pokud je to pravda, ukazuje se drsná skutečnost, že Ropid nemá vůbec žádný vliv a respekt ve věcech organizování dopravy. V takovém případě je organizátor-neorganizátor na zrušení.

Tomuto názoru nahrává i skutečnost ze začátku září, kdy Ropid musel obnovit v Praze autobus kopírující frekventovanou městskou železniční linku na příkaz politiků. Uprostřed září Ropid odmítl na webu informovat 70 tisíc cestujících o speciálních návozových linkách na koncerty skupiny Kryštof.

Ale…. hlavně, že vydali kluci z Rytířské další mnohostránkový manuál, tentokrát na téma, jak má vypadat zastávka MHD.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou