Ropid letos po druhé mění noční linky. Tentokrát pozitivně, posiluje dopravu v centru

V říjnu dochází v Praze k dalším celopražským změnám v linkách MHD. Kolikáté už to jsou za poslední rok ani nelze spočítat, ale jedná se o druhou velkou změnu v linkách noční dopravu v letošním roce. Na jaře Ropid kompletně přečísloval všechny noční linky z pětkové řady do devítkové.

Důvodem byla prý potřeba uvolnit pětkovou řadu pro příměstské linky, ale dodnes není pětková řada používána a tak se mohlo přečíslování a přetrasování linek udělat v jeden termín.

Jen Praha mění noční linky 2x ročně

Neznám jiné město, které by měnilo noční MHD dvakrát ročně. Opět jsme v něčem první. A co hůř, sám Ropid říká, že tohle není konečný dlouhodobý stav a do budoucna plánuje další „překopání“ nočních linek.

Posílení centra vítám

Nyní naplánované změny jsou rozumné a opravdu zlepší noční dopravu v Praze. Nové autobusové linky jezdící přes centrum Prahy odlehčí přeplněným tramvajím. Vítám také vlašťovku v podobně tangenciální linky 913 spojující sever a jih Prahy na úrovni Prosek – Vysočany – Flora – Vršovice.

Linky musí reagovat na změnu nočního života

Ale připojuji se k názoru Ropidu, že je potřeba noční linkové schéma udělat nové a zcela načisto. V posledních letech se noční doprava velmi rozšířila i do menších městských částí, avšak formou přílepků ke stávající až historické síti. Navíc se v Praze za poslední roky změnil noční život, který se přesunul do oblasti Dlouhé třídy (přes léto také oblast „náplavky“ u Palackého náměstí) a Lazarská zůstala jen přestupním bodem, nikoliv hlavním počátkem nočních cest do domovů. Proto je škoda, že ani teď se nepodařilo uskutečnit komplexní změny. To je ovšem dáno nevyčleněním dostatečného množství finančních prostředků od města.


Informace Ropidu ke změnám

Vážení cestující,

od noci z 8. na 9. října 2017 dochází k posílení nočního spojení PID v nejzatíženějších směrech z centra do Dejvic, na Žižkov a na Smíchov spoji autobusových linek 907, 908 a 909. Tyto linky dosud končící na okraji centra Prahy jsou prodlouženy a nově zajišťují také zrychlení nočního spojení s oblastmi Malvazinek, Jinonic, Zbraslavi, Nebušic, Suchdola, Kyjí, Dolních Počernic, Běchovic či Újezdu nad Lesy. Noční obsluha PID je dále zavedena v katastrálních územích Dolní Chabry, Cholupice, Lipence, Lysolaje, Koloděje, Miškovice, Přední Kopanina, Štěrboholy, Točná a Třebonice.

Noční linky bez změny trasy

91-99, 905, 906, 912, 914, 951-958, 960

Noční linky se změnou trasy

901  

Trasa ANDĚL – SKALKA se nemění, dochází ke změně ukončení linky v oblasti Anděla
(výstupní zastávka je umístěna v Plzeňské ulici před křižovatkou s ulicí Stroupežnického, nástupní zastávka v Nádražní ulici v zastávce linek TRAM ve směru Sídliště Barrandov)

902  

LYSOLAJE – Žákovská – V Podbabě – Nádraží Podbaba – Vítězné náměstí – Vozovna Střešovice – Kajetánka – Vypich – Nemocnice Motol – Motol – Bucharova – Nová kolonie – Luka – Raichlova – ŘEPORYJSKÉ NÁMĚSTÍ – TŘEBONICE

903  

Nová trasa: CHAPLINOVO NÁMĚSTÍ – Poliklinika Barrandov – Nový Slivenec – Slivenec – Lochkov – Safírová – Nádraží Radotín – SÍDLIŠTĚ RADOTÍN (v trase Palmovka – Sídliště Rohožník je linka zrušena a nahrazena spoji linek 909 a 959)

904  

Trasa SÍDLIŠTĚ STODŮLKY – SÍDLIŠTĚ PÍSNICE se nemění, dochází ke změně zastávek a průjezdu linky v oblasti Anděla a centra města (ve směru Sídliště Písnice jede linka nově po trase Anděl (v zastávce TRAM 98 a 99 v Plzeňské ulici) – Zborovská (v zastávce TRAM 94 v Lidické ulici) – Jiráskovo náměstí (v zastávce TRAM 5 a 17 na Masarykově nábřeží) – Myslíkova (v zastávce TRAM 5) – Štěpánská – I. P. Pavlova, ve směru Sídliště Stodůlky jede linka nově po trase I. P. Pavlova – Ve Smečkách (nová zastávka v Žitné ulici) – Karlovo náměstí (v zastávce BUS 148, 176 a 910 na Karlově náměstí) – Palackého náměstí (v zastávce TRAM a BUS před výjezdem na nábřeží) – Zborovská (v zastávce TRAM 94 v Lidické ulici) – Anděl (v zastávce TRAM 98 a 99 v Plzeňské ulici))

907  

Je prodloužena do trasy: PŘEDNÍ KOPANINA – NEBUŠICE – Jenerálka – Bořislavka – Hanspaulka – Zelená – Nemocnice Bubeneč – Hradčanská (v zastávce linky 131) – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Hlavní nádraží – I. P. Pavlova (jen směr zpět) – Ve Smečkách (jen směr tam) – Štěpánská (jen směr zpět) – Karlovo náměstí (jen směr tam) – Jiráskovo náměstí (jen směr zpět) – Palackého náměstí (jen směr tam) – Zborovská – Anděl – Na Knížecí – Smíchovské nádraží – Lihovar – Malá Chuchle – Lahovice – Zbraslavské náměstí – Sídliště Zbraslav – LIPENCE (v úseku Hradčanská – Nebušice nahrazuje provoz linky 915)

908  

Je prodloužena do trasy: KOLODĚJE – Dubeč – Dolní Měcholupy – Ústřední – Michelangelova – Limuzská – Sídliště Malešice – Na Palouku – Třebešín – Basilejské náměstí – Ohrada – Tachovské náměstí – Florenc – Bílá labuť – Masarykovo nádraží – Hlavní nádraží – I. P. Pavlova (jen směr zpět) – Ve Smečkách (jen směr tam) – Štěpánská (jen směr zpět) – Karlovo náměstí (jen směr tam) – Jiráskovo náměstí (jen směr zpět) – Palackého náměstí (jen směr tam) – Zborovská – Anděl – Santoška – Malvazinky – U Waltrovky – Vidoule – JINONICE (v úseku Dubeč – Limuzská nahrazuje provoz linky 909)

909  

Je prodloužena do trasy: SUCHDOL – Kamýcká – V Podbabě – Nádraží Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská (v ul. Milady Horákové) – Náměstí Republiky – Bílá labuť – Florenc – Tachovské náměstí – Ohrada – Basilejské náměstí – Třebešín – Na Palouku – Sídliště Malešice – Limuzská – Depo Hostivař – Teplárna Malešice – Tiskařská – Za Horou – Pávovské náměstí – Jahodnice – Dolní Počernice – Nádraží Běchovice – Újezd nad Lesy – SÍDLIŠTĚ ROHOŽNÍK (v úseku Vítězné náměstí – V Podbabě – Suchdol nahrazuje provoz linky 902, v úseku Za Horou – Sídliště Rohožník nahrazuje provoz linky 903, nově zajišťuje přímé noční propojení východní části Prahy i Suchdola s centrem města, v úseku Limuzská – Dubeč je nahrazena provozem linky 908)

910  

Trasa linky TERMINÁL 1 (LETIŠTĚ) – NA BERÁNKU se nemění, dochází ke změně zastávek a průjezdu linky v oblasti centra města (ve směru Na Beránku jede linka nově po trase Jiráskovo náměstí (v zastávce TRAM 5 a 17 na Masarykově nábřeží) – Myslíkova (v zastávce TRAM 5) – Štěpánská – I. P. Pavlova, ve směru Letiště je pro linku nově zřízena zastávka Ve Smečkách v Žitné ulici)

911  

SÍDLIŠTĚ ČAKOVICE – Krystalová – Čakovický zámek – CUKROVAR ČAKOVICE – Obchodní centrum Čakovice – Tupolevova – Letňanská – Prosek – Střížkov – Madlina – Bulovka – Vychovatelna – Argentinská – Vltavská – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Hlavní nádraží – I. P. Pavlova – Dědinova – Volha – Ke Kateřinkám – Háje – Horčičkova – Sídliště Petrovice – Poliklinika Petrovice – Bolevecká – Boloňská – NÁDRAŽÍ HOSTIVAŘ (v úseku Sídliště Čakovice – Cukrovar Čakovice jede jen každý druhý spoj, spoje končící v zastávce Cukrovar Čakovice pokračují přímo jako linka 915 směr Miškovice)

913  

Nová linka: DOLNÍ CHABRY – Vozovna Kobylisy – Kobylisy – Ládví – Střížkov – Prosek – Vysočanská – Nádraží Libeň – K Žižkovu – Ohrada – Rokycanova – Olšanské náměstí – Flora – Bělocerkevská – Slavia – Chodovská – Spořilov – Lešanská (jen směr tam) – Hlavní (jen směr zpět) – Nemocnice Krč – Novodvorská – Libuš – Sídliště Písnice – Písnice – Cholupice – TOČNÁ

915  

Nová trasa linky: CUKROVAR ČAKOVICE – Nádraží Čakovice – Ke Stadionu – Náměstí J. Berana – Čakovice – Radonická – MIŠKOVICE (v trase Hradčanská – Nebušice je linka zrušena a nahrazena spoji linky 907, jako linka 915 nově pokračují do Miškovic spoje linky 911 končící v zastávce Cukrovar Čakovice)

959  

PALMOVKA – Novovysočanská – Spojovací – Pod Táborem – Sídliště Malešice – Limuzská – Depo Hostivař – Ústřední – Štěrboholy (do konce výluky OC Štěrboholy) – Ústřední – Dolní Měcholupy – Nové náměstí – Uhříněves – ŘÍČANY, PRŮM. AREÁL ČERNOKOSTELECKÁ – Mukařov (jen směr tam) – Louňovice, I. hráz (jen směr tam) – KOSTELEC NAD ČERNÝMI LESY, NÁM. (jen směr tam)

(v úseku Palmovka – Spojovací – Pod Táborem nahrazuje provoz linky 903, v úseku Říčany – Kostelec nad Černými lesy je v provozu pouze jeden spoj ve směru tam)

Nové zastávky

název zastávky charakter pro linky
Anděl (v Plzeňské ulici v zastávce TRAM směr Kotlářka) stálá TRAM + 904, 908
Anděl (v Plzeňské ulici v zastávce TRAM směr centrum) stálá TRAM + 904, 907, 908
Anděl (v Nádražní ulici v zastávce TRAM směr Barrandov) stálá TRAM + 901, 907
Jiráskovo náměstí (na Masarykově nábř. v zastávce TRAM) stálá TRAM + 904, 910
Myslíkova (v Myslíkově ulici v zastávce TRAM směr Spálená) stálá TRAM + 904, 910
Ve Smečkách (v Žitné ulici ve směru Karlovo nám.) na znamení 904, 907, 908, 910
Zborovská (v Lidické ulici obousměrně v zastávkách TRAM stálá TRAM + 904, 907, 908

 

Komentář OMH + TZ Ropid

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.