Pět až deset minut by prý stačilo nové autobusové lince, pokud by jela tunelem blanka, aby propojila Prahu 6 s Prahou 5. Podporu má tento spoj na radnicích v obou městských částech a přeje si ho i řada občanů.
Zatímco v Praze 5 je nástupní a výstupní stanice jasná – autobusové nádraží Na Knížecí, v šesté městské části zůstává otázkou. „V úvahu připadá Vítězné náměstí, které je však každodenně zahlcené a ucpané kolonami, a tak by se stalo, že by autobus vyjel z tunelu a postavil se do kolony, ve které by strávil většinou více času než na celé trase. Navíc by dopravu v tomto místě ještě více zahustil,“ říká radní pro dopravu Roman Mejstřík (ANO). Městská část preferuje konečnou zastávku na Hradčanské, kde ale nejsou vytvořené podmínky, proto aby se zde mohl autobus bezproblémově otočit a jet zpět. „Pokud se vyřeší problém s konečnou zastávkou, považuji za správné zavedení autobusové linky do tunelu, která by zrychlila dopravu z Prahy 6 na Smíchov. Pomohlo by to stále se zahušťující dopravě v městské části,“ konstatuje radní pro dopravu.
Ovšem objevují se i argumenty, že většina cestujících směřuje ze Smíchova právě na Kulaťák, a pokud by je autobus dovezl jinam, spoj by tolik nevyužívali. S tím souhlasí i opoziční zastupitel Ondřej Matěj Hrubeš (ODS): „Za zavedení tunelbusu bojuji už několik let. Tunely Městského okruhu mají zkrátit cestování všem. I lidem, kteří cestují po Praze MHD. Ale aby byla linka na Anděl a případně do Letňan efektivní, má podle Ropidu jezdit na Dejvickou, která je cílem mnoha cest. Pokud bude končit tunelbus na Hradčanské, lidé musí na autobus přestupovat a reálně hrozí, že nebude pro cestující tolik zajímavý, nezvládne konkurovat tramvaji 20, metru A+B a nakonec se po zkušební době provoz linky v tunelu ukončí, což by byla škoda.“
Vyšlo v novinách Šestka, vydání listopad 2017