Moje nejdelší cesta metrem na Muzeum. 34 minut, místo devatenácti

Ve čtvrtek 2.11. 2017 jsem zažil nejdelší cestu metrem z Letňan na Muzeum. Běžně jízda trvá 19 minut, ale tentokrát trvala rekordních 34 minut. Téměř dvakrát déle. Tolikrát jsem za jednu jízdu metru v tunelech nestál.

Jízda z Letňan začala normálně, až někde kolem Střížkova jsme poprvé na chvíli zastavili v tunelu. Popravdě, celkem běžná situace ráno na „céčku“. Stáčí, když předchozí souprava získá zpoždění pár desítek vteřin, například z důvodu blokace dveří cestujícími. Další souprava jí v tunelu dojede a musí stát před stanicí v tunelu, než předchozí souprava opustí stanici.

Stejná situaci se stala v dalším mezistaničním úseku, ale v tom už jsme stihli zastavit dokonce dvakrát. No a dál…? Dál už jsme tunely jen popojížděli od návěstidla k návěstidlu. Čas zastavení v tunelu se pokaždé prodlužoval. Něco, jako když jedete autem v koloně. Bylo jasné, že je něco v nepořádku.

Perfektní přístup strojvedoucího k cestujícím

A tady se chci zmínit o strojvedoucím naší soupravy. Naprosto skvěle informoval cestující o tom, co se děje. Už při druhém zastavení v tunelu se omlouval, že čekáme z důvodu soupravy před námi. Informoval při zastavení v každém novém mezistaničním úseku, takže o problémech věděli i noví cestující. Přidával informace, že je porucha ve stanici Florenc, že stojí soupravy před námi a proto je jízda pomalá se zastaveními.

Omlouval se cestujícím za tuto nepohodlnou jízdu s nečekaným brzděním a stáním v tunelu. A toho si velmi cením. Perfektního přístupu, jakým s námi byl v kontaktu strojvedoucí. Nikdo z cestujících není neštvaný, když ví, co se děje a je informován, že dojede do cíle, jen to bude z důvodu poruchy déle trvat. Zmíněný strojvedoucí (oběh 18, souprava s vozem 4111, Letňany 8:23 – Muzeum 8:57) by mohl jít příkladem svým kolegům, jak se komunikuje s cestujícími při mimořádnostech.

Strojvedoucí si zaslouží pochvalu

Oficiální pochvalu jsem zaslal ještě týž den na Dopravní podnik hl. m. Prahy a věřím, že se k němu dostane pochvala a třeba i finanční odměna, za kterou jsem se přimluvil. Myslím si totiž, že je třeba motivovat zaměstnance při nadstandardních činech.

Co všechno se dělo ve čtvrtek ráno na trase metra C popisuje na diskuzním fóru metroweb.cz uživatel McQ. Sešlo se toho poměrně dost.

Ten den se opravdu na „céčku“ dařilo. 2. 11. 2017, zdroj: metroweb.cz

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.