V roce 2017 proběhla už druhá sezóna cyklobusu na pražský Suchdol. Jedná se o standardní linku 147, na kterou jsou od května 2016 vypravovány autobusy SOR NB 12 vybavené na zádi nosičem na přepravu kol. Linka z Dejvic a Sedlce na Suchdol byla vybrána i proto, že míří na suchdolský kopec. Měla ulehčit dopravu cyklistům, kterým se nechce „šlapat“ do kopce. Podobný princip nabízení línějším cyklistům také tramvaje, kde lze na tramvajových tratí mířících do kopců ve směru z centra přepravovat kolo.
Cyklobusová sezóna na lince 147 trvala v loňském i letošním roce od jara do konce října. Jelikož se jedná o zkušební provoz, který se vyhodnocuje, bylo zajímavé zjistit, jaká je skutečná poptávka po cyklobusu na Suchodol.
Data z let 2016 a 2017 ukázala, že zájem je minimální. Cyklobus přepraví v průměrný pracovní den 3 kola. O víkendu je číslo vyšší, ale stále jednociferné. V meziročním srovnání zájem o cyklobus zvolna klesá. Jedinou výjimku je září, kdy je počet přepravených kol vyšší. To lze přičíst hromadné akci „Na kole do práce“, která probíhá v rámci Evropského týdne mobility a vyzývá pracovní kolektivy, aby se přepravovali do práce na kole.
Podle sdělení tiskové mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy Anety Řehkové bude provoz cyklobusu obnoven znovu na jaře 2018.
Sezóna 2016 – průměrný počet přepravených kol za den
období | pracovní den | sobota | neděle |
květen | 2 | 9 | 9 |
červen | 3 | 5 | 7 |
červenec, srpen | 4 | 5 | 6 |
září | 3 | 12 | 11 |
říjen | 1 | 1 | 1 |
Sezóna 2017 – průměrný počet přepravených kol za den
období | pracovní den | sobota | neděle |
květen | 2 | 9 | 9 |
červen | 2 (-1 oproti 2016) | 5 | 7 |
červenec, srpen | 4 | 5 | 6 |
září | 3 | 11 (-1 oproti 2016) | 12 (-1 oproti 2016) |
říjen | 1 | 0 (-1 oproti 2016) | 1 |
Data a foto: DPP