Komentář pro Blesk: Tunelbus by výrazně zlepšil spojení Prahy 5 a Prahy 6

Blesk.cz: Zmatení turisté a čekání kvůli výluce na Malostranské: „Tunelbusy by problémy vyřešily,“ říkají radnice

První den výluky veřejné dopravy mezi Malostranskou a Újezdem přichystal cestujícím dopravní podnik velké problémy. Turisté byli zmatení, jelikož hlášení v tramvajích je výhradně v češtině. Pražané se pak snažili dostat do přeplněných autobusů a část z nich raději volila cestu pěšky. Řešení výluky kritizují také radnice Prahy 5 a 6, podle nich je měsíční oprava ideálním časem pro zkušební provoz »tunelbusů«, magistrát ale stále mlčí.

Dopravní kolaps v Praze pokračuje. Po uzavření Zenklovy ulice a Libeňského mostu v pondělí Dopravní podnik Praha uzavřel také cestu pro tramvaje a automobily mezi Újezdem a Malostranskou.To způsobilo problémy hlavně turistům, ale také lidem, kteří mířili ráno do práce. Ve špičce se na zastávkách a u informátorů hromadily skupiny lidí, kteří byli zmatení.


Největší překvapení způsobila výluka pro turisty, jelikož hlášení v tramvajích bylo z větší části v češtině, což redaktorovi Blesk.cz potvrdili i další cestující. „Výluka je pro mě nepříjemná, jelikož při cestě do práce musím zbytečně přestupovat. Hlavně byli ale zmatení turisté v lince 22, kde bylo hlášení pouze v češtině a nevěděli, co se děje,“ popsal situaci Tomáš Joska (37).

Mnozí lidé koukali na jízdní řády, ve kterých se ale nevyznali kvůli několika dalším výlukám po Praze, zvláště kvůli omezením u Libeňského mostu a v Zenklově ulici. Raději tak začali ve velkémchodit ze zastávky Újezd až na Malostranskou pěšky, aby měli jistotu, že je autobus nezaveze jinam, než potřebují.


A co »tunelbusy«?

Neuspořádanost dopravy v Praze kritizují také pražští starostové a radní. „V tuto chvíli bych k tomu řekla akorát, že je škoda, že nám tu nejezdí »tunelbusy« alespoň ve zkušebním režimu, protože by se tím ušetřily starosti mnoha našim občanům,“ řekla pro Blesk.cz radní Prahy 6 Eva Smutná (TOP 09). K ní se přidal i starosta Prahy 5.

„Mrzí nás, že se nepodařilo už v minulosti prosadit »tunelbusy«, protože zvláště v tomto případě by se mohlo potvrdit, jestli to má negativa nebo pozitiva taková, jaká už dříve zmiňoval Regionální organizátor pražské integrované dopravy a Dopravní podnik Praha. Minimálně pro zkušební provoz je tato situace ideální, je ale škoda, že magistrát tuto možnost neodsouhlasil,“ popsal Pavel Richter (TOP 09).

Celou situaci kritizují i dopravní odborníci. „Na podzim 2017 se hovořilo o zavedení zkušebního provozu »tunelbusu« v souvislosti s opravou vstupu do metra na Andělu a s tramvajovou výlukou přes Malou Stranu. Teď je ovšem ticho po pěšině. Přitom by autobus jedoucí Strahovským tunelem velmi pomohl a zrychlil cestování mezi centry Prahy 5 a Prahy 6 a pomohl by zvláště seniorům a maminkám s kočárky,“ uzavřel Ondřej Matěj Hrubeš.

Podle radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) je jednání ohledně tunelbusů zpožděno kvůli několika možným variantám trasy. „Kromě cesty ze Smíchova na Hradčanskou také na Suchdol, Špejchar nebo na Petřiny. A právě různé kombinace tras stojí za zpožděním jednání ohledně takzvaných tunelbusů,“ popsal už dříve pro Blesk.cz.

Kvůli opravám kolejí nebudou jezdit tramvaje mezi zastávkami Újezd a Malostranská v centru Prahy celý měsíc. Výluka začala v pondělí 22. ledna a bude trvat do středy 21. února. Oprava trati, která bude rozdělena na etapy, ovlivní i automobilovou dopravu.

Vyšlo 22. 1. 2018 na zpravodajském webu Blesk.cz

Autor článku: Tadeáš Provazník, Blesk.cz

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.