Studie k prodloužení metra na letiště a do Letňan a Čakovic jsou hotové, ale nechtějí je ukázat

Před rokem, 13. února 2017, jsem napsal komentář “Když jsou problémy kolem stavby metra D, dostavme metro A na letiště”, ve kterém jsem vybízel nejen k prodloužení metra A na letiště, ale také k prodloužení metra C do letňanského sídliště a do Čakovic.


Návrh kvitovala řada politiků z dotčených radnic, kteří se po dopravní magazín MHD86.cz vyjádřili 14. února 2017 v článku “Politici chtějí prodloužit metro A na letiště a Zahradní Město. Metro C do letňanského sídliště a Čakovic”. Následně se tématu věnoval Pražský deník 15. února 2017, kde citoval z webu MHD86.cz.

Na konci března 2017 proběhla i reportáž ve zprávách České televize o možnosti prodloužit metro C severně do srdce Letňan a do Čakovic.


Myšlenka na prodloužení áčka a céčka začala žít. Nebyly to žádné nové nápady, ale povedlo se léta zapomenuté projekty na rozvoj pražského metra připomenout. Ukázat, že stavba nového metra se nemusí “točit” jen okolo trasy D, se kterou je čím dál více komplikací a že než se vše vyřeší, můžou se prodlužovat stávající trasy.

Navíc u metra D existují pochybnosti, jelikož svým trasováním Pražanům nepomůže. Vyhýbá se sídlištním celkům na jihu metropole, jak uvádím v reportáži České televize z roku 2016.

Proto bylo velmi potěšující, když pražský dopravní podnik oznámil na podzim 2017, že zadal studie prověřující prodloužení metra A na letiště a metra C přes Letňany do Čakovic. Půl roku poté, co jsem téma oživil na webu MHD86.cz a v dalších médiích.

V únoru 2018 informoval radní pro pražskou dopravu Petr Dolínek, že studie jsou hotové. Bohužel ale chybí podrobnější informace. Jelikož bych rád prodloužení áčka a céčka nadále podporoval, požádal jsem dopravní podnik i magistrát o zaslání podrobností. Ideálně získat výsledky studie a prostudovat si jednotlivé varianty, které jsou předloženy, včetně poloh stanic. Marně. Tedy v současné době mám zažádáno na základě zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím a snad se brzy dozvíme více informací.


Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou