Nové eskalátory na Veleslavíně pravděpodobně zhorší výstup z metra

V předpremiéře zachytil čtenář dopravního magazínu MHD86.cz Marek Lisý podobu nových eskalátorů ve stanici Nádraží Veleslavín v Praze 6. Resp. se jedná o eskalátory vedoucí z vestibulu metra na povrch k autobusům směřujícím na ruzyňské letiště, Dědinu a Kladensko.


Dokončení stavby a zprovoznění eskalátorů je plánováno na duben. Jistě se dočkáme přestřižení slavnostní pásky. Jenže už na první pohled eskalátory vzbuzují řadu otazníků. Opravdu zlepší výstup z metra?

Pohyblivé schody jsou totiž na Veleslavíně užší, než na které jsme v metru zvyklí. Při pohledu na fotografii se zdá být nereálné, aby se na jeden schod vešly vedle sebe dvě osoby. A to ať za stojícího stavu, nebo za situace, kdy po levé straně eskalátorů jsou Pražené zvyklí chodit, oproti tomu na pravé straně stát. Úzkým profilem se razantně snižuje kapacita eskalátoru.



Ale aby toho nebylo málo, lze očekávat, že jedno rameno eskalátorů pojede nahoru (pravé) k nástupním zastávkám autobusů a také k vlaku a druhé rameno (levé) pojede trvale dolu. Ano, dolu. Protože občas přijede na nádraží vlak, ze kterého se chodí do metra právě tímto vstupem.

Lze proto očekávat, že “vysněné” eskalátory naopak situaci na Nádraží Veleslavín zhorší, jelikož kapacita pro výstup z metra na povrch bude zásadně omezena na jeden úzký eskalátor.

Těšit se nejspíš můžeme na velké fronty před eskalátorem, díky kterým řadě cestující ujede autobus, který v době předeskalátorové stihli. Určitým dráždidlem se stane levý eskalátor, který pojede většinu času prázdný ve směru dolu.

Ano, je to děsivé, pokud se tyto předpoklady naplní.

Škoda, že se tenkrát nerealizoval projekt kapacitního autobusového terminálu v podzemí. Ten aby vyřešil nejen problém s eskalátorem, ale i s kapacitou autobusového nádraží, která je v současnosti nedostatečná.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou