Jiří Vintiška (ODS): Metro do Čakovic by zajistilo spolehlivou městskou dopravu

V posledních měsících se hovoří o prodloužení metra C do Čakovic. Dopravní podnik si nechal dokonce zpracovat studii. Před rokem téma prodloužení “céčka” otevřel dopravní magazín MHD86.cz s článkem “Když jsou problémy kolem stavby metra D, dostavme metro A na letiště a metro C do Čakovic”.


Jiří Vintiška (ODS), 1. zástupce starosty MČ Praha – Čakovice, radní pro dopravu

A jak se na prodloužení metra C dívají Čakovice? Pro naši městskou část je v prodloužení metra C příležitost k získání spolehlivé dopravy. Kongesce na komunikacích v přepravních špičkách způsobují vysokou nespolehlivost povrchové dopravy. Zároveň očekáváme snížení počtu vozidel na tranzitních komunikacích, protože chceme prosadit vytvoření kapacitního parkovacího domu P+R u stanice metra Nádraží Čakovice, který umožní řidičům dříve přestoupit z automobilu do metra a nebudou tak zatěžovat přetížený úsek komunikací z Čakovic do Letňan,” říká pro MHD86.cz Jiří Vintiška (ODS), radní pro dopravu v Městské častí Praha – Čakovice.

Zároveň zmiňuje, jaké nedostatky má současná železniční trať vedoucí přes Čakovice. “Další výhodou je také případná možnost zlepšit vlakové spojení v úseku Praha-Čakovice a Všetaty. Současná situace neumožňuje přidat na železniční trať 070 v úseku Praha-Čakovice – Praha-Vysočany další vlaky, a to ani po uvažovaném zdvoukolejnění trati z důvodu nedostatku kapacity v úseku Skály-Vysočany. Pokud by ve stanici Nádraží Čakovice bylo možné přestupovat z metra na vlak a opačně, bylo by možné některé vlaky vypravovat z Čakovic a posílit tak intervalovou dopravu v úseku Praha – Všetaty – Mělník,” dodává úspěšný místostarosta Jiří Vintiška.



V souvislostech:

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou