Tramvaje musí v centru Prahy ustoupit automobilové dopravě

Na základě dopravních komplikací v centru Prahy se rozhodl pražský dopravní podnik omezit provoz tramvají na lince 2. Nově linka neobslouží nejdůležitější zastávky na své trase v centru města Národní třídu a Karlovo náměstí.


“Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pružně reaguje na dopravní komplikace způsobené opravami komunikací. Od pondělí 16. července 2018 díky iniciativě DPP povede tramvajová linka č. 2 v úseku Palackého náměstí – Národní divadlo obousměrně přes zastávku Jiráskovo náměstí po trase linky č. 17. Opatření zlepší průjezdnost Karlova náměstí a přilehlých úseků,” sdělila mluvčí Aneta Řehková.

Dopravní podnik se rozhodl ustoupit automobilové dopravě a co je horší, ve svém prohlášení se chválí za zhoršení tramvajové dopravy. Krok omezit tramvaje v centru města není ve světě neobvyklý. Například v ruských městech, když tramvaje překáží automobilům, omezí se jejich provoz. Když to nestačí, vytrhají se koleje a auta mají o dva jízdní pruhy navíc.


Bohužel se nejedná v Praze o jediný případ. Před několika dny ROPID omezil provoz autobusové linky 209. V ranní špičce zrušil bez náhrady spoje v úseku OC Čakovice – Letňany. Důvod? Autobusy nabírají zpoždění v oblasti Běchovic z důvodu silné automobilové dopravy a dopravních omezení. Místo, aby se změnily jízdní doby a upravily časy na konečné pro vyrovnání zpoždění, linka byla bez náhrady zkrácena. Navíc omezení provozu se dotýká oblasti, ve které dopravní komplikace nejsou. Opět vyhrává v tomto střetu automobilová doprava.

Doufejme, že stejný princip nezvolí Ropid u další linek, které jezdí pravidelně zpožděné, protože v takovém případě by sít autobusových (a v posledních dnech i tramvajových) linek velmi prořídla.

Omezený provoz 209 v ranní špičce

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou