Jiří Vintiška: Prodloužení metra C do Čakovic je mým cílem

V pátek 5. a v sobotu 6. října se komunální volby a jak víte, dopravní magazín MHD86.cz se oproti ostatním dopravním webům politiky nebojí. Ono totiž i fungování a rozvoj dopravy je spjato s politikou. Proto v následujících dnech Vám web MHD86.cz přinese rozhovory s kandidáty na starosty. Prostor dostali všichni, kteří projevili zájem. Třeba Vám dopravní odpovědi kandidujících politiků pomohou s rozhodováním při volbě strany v nadcházejících volbách.

Jako první odpovídá na otázky Jiří Vintiška, současný místostarosta a kandidát ODS na starostu Městské části Praha Čakovice.

Budete podporovat prodloužení metra C do Čakovic?

Ing. Jiří Vintiška, místostarosta MČ Praha Čakovice a kandidát ODS na starostu Čakovic

Prodloužení metra zůstane mým cílem do budoucna, pokud získám po volbách důvěru voličů. Čeká nás trpělivé přesvědčování Prahy, aby se trasa metra C do Čakovic zapracovala do územního plánu a dalších strategických dokumentů. Zatím byla zpracována studie, která prověřila varianty prodloužení metra z Letňan. To byl ale jen začátek, velmi dlouhé cesty.

Máte plány více využít železniční trať v Čakovicích? Třeba zřízením nových zastávek?

Určitě, dlouhodobě se snažíme přidat na naše území další tři zastávky Praha-Třeboradice, Praha-Čakovice, Zámecký park (resp. Sídliště Čakovice) a Praha-Čakovice, Havraňák. Chtěli bychom také, aby se zrychlily přípravy na plánované rekonstrukci tratě. Tím bude moci dojít také ke zvýšení počtu spojů, což už je v dnešní době v časech přepravní špičky technicky nerealizovatelné.

Co je podle Vás teď nejnutnější pro zlepšení dopravy v Čakovicích?

Nejnutnější je lepšit propustnost silniční sítě. Kolony jsou na denním pořádku a bohužel městská část si v tomto sama neporadí. Musí se zapojit Praha a jednak zlepšit propustnost vybraných uzlových bodů (zejména kruhový objezd u OC Globus) a také je nutné, aby si Praha osvojila záměry městské části v oblasti nových komunikací (severní obchvat Třeboradic a severní obchvat Červeného Mlýna) a neprosazovala u nás komunikace, které my sami nechceme (obchvat vedený přes hustě obydlené sídliště Čakovice a jižní obchvat přes bývalé sportoviště).

Jaká je Vaše nejoblíbenější linka MHD, nebo trasa?

Nejradši jsem měl “stopadesátdevítku” ve staré trase OÚNZ Vysočany (později Českomoravská) – Čakovice, ta provázela celé mé dětství. Dnes jsou to samozřejmě hlavně linky 136 a 140, které tvoří páteř místní veřejné dopravy. Do centra ale nejradši jezdím vlakem a už se těším až v dubnu staré motoráky řady 810 nahradí nové slovenské “bagety 2. generace”.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou