DPP omezil plýtvání s řidiči, ale už bylo pozdě. Teď se ruší spoje MHD

Letní dotaz na externí zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) pro České dráhy vyvolal slušné pozdvižení. Podle zákulisních informací byl dotaz, jak se říká, trefou do černého. DPP nechtěl původně data o externích zakázkách v Kolíně, Neratovicích, či například v Kladně sdělit. Až na základě dotazu zaslaného dle zákona o svobodném přístupu k informacím 106/1999 Sb. přišla stručná informace.


V té DPP uvedl jednotlivé smluvní zakázky, zde kterých vyšlo najevo, kde všude si podnik přivydělává. Odpověď ale nezahrnovala požadovanou informaci o počtech řidičů, kteří jezdili na jednotlivých zakázkách. Bylo to pravděpodobně ožehavé téma. Ale proč se tématu věnuji? Protože kvůli externím zakázkám chybí dopravnímu podniku řidiči na zajištění provozu pražské MHD. Na podzim se zdála tato obava některým čtenářům k smíchu, jenže koncem listopadu dopravní podnik oznámil, že nemá řidiče pro zajištění provozu MHD v Praze.

Operativně se musely v prosinci vyškrtat spoje a prodloužit intervaly na autobusových linkách, v některých případě se provoz existujících linek musel zrušit. Je to také jeden z důvodů, proč letos není téměř žádné posílení MHD o adventních víkendech. Dopravní podnik nemá řidiče, resp. jeho řidiči už “vyjezdili” hodiny, včetně přesčasových, např. na externích zakázkách v Kolíně a Neratovicích, nebo v současnosti pro florbalové mistrovství světa.

Jak ukazuje následující tabulka. Poté, kdy se vysoce postavené osoby v DPP zhrozili z dotazu na externí zakázky, jejich počet klesl. Dokonce dopravní podnik poprvé přiznal, kolik řidičů “vyplejtvá” na jednotlivé zakázky ve Středních Čechách.


Doufejme, že v roce 2019 se nebude situace opakovat a dopravní podnik přistoupí k externím zakázkám zodpovědně a přijme jich tolik, aby následně nebyla ohrožena a omezena pražská MHD jako v letošním roce. Zajištění městské dopravy je totiž hlavní podstavou, proč máme dopravní podnik.

Úvodní foto: www.citybus.cz

V souvislostech:

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou