Fotožumpa roku 2018, aneb soutěž marketingu DPP

Pražský dopravní podnik spustil 25. října 2018 fotosoutěž spojenou s dokončením a představením vozu T3 Coupé. Motivací pro vítěze byl pronájem vyhlídkové tramvaje T3 Coupé na 1 hodinu. Do soutěže se zapojila řada Pražanů, kteří se snažili poslat co nejhezčí fotografii. Jenže výherní fotografie by si zasloužila spíš 1. místo v soutěži Fotožumpa roku, kde by mohla soupeřit s fotografiemi, které dává DPP na svůj Instagram.


Celá akce vypadala na první pohled logicky a z marketingového pohledu by měla i smysl. Podporovala povědomí o nové tramvaji, která se koncem října stala hlavní tramvajovou hvězdou a o jízdy „kupátkem“ byl obrovský zájem.

Jenže určit výherce fotosoutěže pomocí počítače není zrovna šťastné řešení. To si později uvědomil i dopravní podnik a proto asi nezveřejnil výherní fotografii po skončení soutěže. Až na nátlak Božidara v diskuzi na Facebooku dopravní podnik s ostychem zveřejnil výherní fotografii.

Je až nepochopitelné, proč bylo zvoleno řešení, kdy vybírá výherce automaticky počítač. Celá soutěž tak skončila dalším fiaskem marketingu DPP v podobě příšerné výherní fotografie. Ale není se čemu divit, jedná se pouze je navázání na sérii předchozích marketingových přešlapů DPP.

 

Zdroj: TZ T3 Coupé Tram FanPage

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)