Závada na brzdách odstavila tramvaj Škoda 15T z linky 9

V úterý 10. prosince došlo k další ze série nehod tramvají Škoda 15T. Tentokrát byla závada na brzdách. Vůz ev. č. 9390 po hodině jízdy musel být odstaven z provozu.

Prvotní informace od čtenářů hovořily o možném “protočení” kola. Tuto závadu Dopravní podnik hl. m. Prahy na dotaz MHD86.cz vyloučil. “Závada, na kterou se kterou se ptáte, nesouvisí se současnou problematikou pryžových segmentů u tramvají 15T, ale s náhodnou závadou na mechanické brzdě daného vozidla,” odpověděl Daniel Šabík z podniku.

Tramvaj Škoda 15T ev. č. 9390 vyjela před čtvrtou hodinou z vozovny Motol na linku 9. Zhruba po hodině jízdy s cestujícími musela být odstavena ve smyčce Spojovací.

“Řidič tramvaje 15T na konečné na Spojovací ulici právě díky zavedeným kontrolním opatřením v souvislosti s problémy pryžových segmentů v kolech tramvají 15T odhalil náhodnou závadu mechanické brzdy, která u jednoho kola neodjistila. Tím došlo k vysokému tření a vytavení gumy na brzdovém třmenu. Kolo zůstalo celé, nedošlo k protočení obruče,” sdělil Daniel Šabík.

K odstavené tramvaji byl povolán dispečer dopravního podniku. “Dispečink DPP ihned zavolal také vedoucího technické kontroly DPP a Drážní inspekci, která typ závady na mechanické brzdě na místě potvrdila. Je to obvyklý postup, kdy každou závažnou nebo mimořádnou událost hlásíme Drážní inspekci, stejně jsme postupovali i v minulosti,” objasnil Daniel Šabík (DPP).

Podle zdrojů redakce tramvaj odjela pomalou jízdou za doprovodu jeřábu do vozovny Žižkov. “V noci se po vlastní ose přesune do vozovny Motol k revizi a opravě mechanické brzdy,” uzavírá Šabík.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou