Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Na brněnou Údolní ulici se 20. prosince vrátí tramvaje
    Oprava téměř osm set metrů dlouhého úseku tramvajové trati v ulici Údolní je u konce. Po téměř šestnácti měsících se sem v sobotu 20. prosince vrátí tramvajová doprava. Práce na stavbě chodníků budou pokračovat po Novém roce. „V ulici probíhá výměna sto let starého vodovodu a kanalizace i dalších inženýrských sítí. V posledním roce a půl se tu vybudovala … Pokračovat ve čtení
  • Škoda Group uspěla ve dvou tendrech na dodávku celkem 75 trolejbusů pro Sofii
    Škoda Group se stala vítězem hned dvou tendrů na dodávku nových trolejbusů pro bulharskou Sofii. Jedná se o zakázky na dodání 35 dvanáctimetrových a 40 osmnáctimetrových vozidel v celkové hodnotě zakázek 56,19 milionů eur (téměř 1,4 miliardy korun českých). Pro Škoda Group se jedná v poslední době o další úspěch na bulharském trhu, a to po vyhraných tendrech na … Pokračovat ve čtení
  • Podcast Dopravní 6 (68) → Zakleté zastávky 
    Poslechněte si další epizodu podcastu Dopravní 6, který se zaměřuje na dopravu v městské části Praha 6. Témata: Zastávka Bílá Hora pro linku 164 směr PetřinyZastávka Kalinův mlýn pro linku 116 směr DejvickáVelké Přílepy chtějí zbourat bistro s kebabem na BořislavceVýroční jednání spolku PARDostavba terminálu 2 na ruzyňském letištiCykloopatření pro tah Střešovická – Na PetřináchRekonstrukce … Pokračovat ve čtení
  • Vídeň buduje moderní terminál pro dálkové autobusy
    V rakouské metropoli začala výstavba moderního autobusového nádraží s bezbariérovým a udržitelným konceptem, snadnou dopravní dostupností i přilehlým hotelem. Rozsáhlý investiční projekt by měl být hotový v roce 2029. Více pohodlí pro cestující, moderní infrastruktura i posílení Vídně jako mezinárodního dopravního uzlu. To vše slibuje nové autobusové nádraží v městském obvodu Leopoldstadt, jehož stavba začala letos v prosinci. Odhadované … Pokračovat ve čtení
  • Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a Hannoveru
    Pražská strojírna dokončila dvě významné zakázky pro dva německé dopravní podniky. Berlín převzal celkem 6 blokových výměn, zatímco v Hannoveru byly instalovány dvě nové výhybky pro rekonstrukci tramvajové trati na Haltenhoffstraße. Obě dodávky potvrzují schopnost společnosti prosadit se v mezinárodní konkurenci díky kombinaci tradice českého strojírenství, využívání moderních materiálů a neustálých inovací. Pražská strojírna dokončila … Pokračovat ve čtení
  • 35 nových trolejbusů už je v Budějovicích
    Už za několik dní budete trolejbusy Škoda 33Tr potkávat v českobudějovickém provozu ještě častěji. K dříve dodaným 14 vozidlům totiž Dopravní podnik města České Budějovice už má k dispozici i zbývajících 21 trolejbusů, které z Plzně dorazily v uplynulých týdnech. 17. prosince je podnik slavnostně převzal.  „Těší nás, že ve výběrovém řízení uspěla vozidla z produkce českého výrobce – skupina Škoda nám dodala … Pokračovat ve čtení