Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Změny linek PID od března 2021
    Od 7. března 2021 budou do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje zahrnuty oblasti Královéměstecka a Skalska v okresech Nymburk a Mladá Boleslav. Při integraci bude zavedeno 8 nových autobusových linek Pražské integrované dopravy (PID), které nahradí 14 stávajících autobusových linek mimo systému PID, na 4 linkách PID a 3 linkách SID bude upraven jejich … Pokračovat ve čtení
  • Zaměstnanci DPP se budou testovat sami doma
    Poté, co brněnský dopravní podnik představil plán s testováním zaměstnanců na covid, padla otázka, jak k testování svých zaměstnanců přistoupí dopravní podnik v Praze (DPP). „Vzhledem k počtu zaměstnanců, provozů a provozoven DPP jsme se rozhodli, že své zaměstnance budeme testovat formou samotestů. První zásilku samotestů v dostatečném množství pro všechny zaměstnance, pracovníky na dohodu či brigádníky … Pokračovat ve čtení
  • Dopravní podcast (99): Tramvaje v Toruni
    V srpnu 2020 jsme s kamarády navštívili několik několik polských měst provozujících tramvajovou dopravu. Tím prvním byla Toruň, která se nachází uprostřed země, přibližně mezi Lodží a Gdaňskem. Jak funguje kolejová doprava ve městě, co jsem vidět a co mě zaujalo popisuji v tomto podcastu. Za pár dní na podcast naváže reportáž s fotografiemi na stránkách dopravního … Pokračovat ve čtení
  • Zvýšené vstupné do Muzea MHD zmenšilo ztrátu
    Rok 2020 nebyl veselý asi pro nikoho. Z důvodu pandemie byly v části roku zavřená i muzea, včetně toho tramvajového v Praze. Přesto zásadní propad v tržbách pražské Muzeum MHD vykrylo zdraženým vstupným. Zatímco v roce 2019 bylo návštěvních dnů 97, v roce 2020 jen 76. To se projevilo v propadu počtu návštěvníků Muzea MHD … Pokračovat ve čtení
  • DPP získal stavební povolení pro trolejbusovou linku Palmovka – Miškovice
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) může začít s první etapou stavebních prací na elektrifikaci autobusové linky č. 140, získal totiž pro ni pravomocné stavební povolení. DPP pro provoz na této lince chystá v nejbližších týdnech vyhlášení veřejné zakázky na nákup 15 nových kloubových bateriových trolejbusů, které bude na tuto linku nasazovat. Stavební práce plánuje DPP zahájit … Pokračovat ve čtení
  • Zápisky občasného tramvajáka (20): Déjà vu
    Toho dne mě čekala zatím nejdelší směna, devět a tři čtvrtě hodiny bez jedné minuty na lince č. 10. Tu už jsem měl, 1 kolo se soupravou eRPéček. Tentokrát to bude se 14T ve faceliftu, a kola 3.  Jak já nenávidím ranní vstávání. Sobotní nástup 5.36. Vzhledem ke špatnému rannímu spojení jsem do vozovny ale … Pokračovat ve čtení