Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Automatický systém metra v Praze: DPP zahajuje předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli
    Přípravy na zavedení automatizovaného provozu metra v Praze pokračují. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v rámci tohoto projektu v těchto dnech zahájil předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli automatických systémů metra. DPP plánuje oslovit zejména přední světové výrobce v tomto segmentu s cílem získat veškeré informace i podklady pro správné a objektivní nastavení podmínek připravované veřejné zakázky na dodávku jednotlivých … Pokračovat ve čtení
  • DPP si koupil naftový trolejbus, vyjede na linku 58
    Po 60 letech má Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) opět svůj vlastní, nikoliv však muzejní trolejbus, který dostane evidenční číslo 9508. Vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus vyrobený v roce 2005 DPP zakoupil od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) za 238 tisíc Kč bez DPH. Po nejnutnějších opravách jej DPP přelakuje do stejných barev, které … Pokračovat ve čtení
  • ROPID posílil provoz autobusů. Ale jen těch, kde provoz zajišťují soukromníci
    Podivné opatření udělal ROPID od pondělí 25. května. Na svém webu informuje o posílení několika autobusových linek, resp. je u nich zrušeno předčasné večerní ukončení provozu. Zvláštností je klíč, podle kterého ROPID postupoval. Všechny linky, které jsou nově posílené provozují soukromí dopravci (110, 115, 117, 153, 155, 164, 203, 204, 208, 209, 224, 228 a … Pokračovat ve čtení
  • Málo práce pro tramvajáky? Proč místo vyplácení podpory neposílí Praha provoz MHD?
    Do redakce přišel od několika čtenářů dopis s velmi zvláštním nadpisem: "Informace pro řidiče tramvaje k uzavření Dohody o částečné nezaměstnanosti v DPP". Na jednu stranu slyšíme v médiích, že se musí šetřit a není nutné posilovat provoz MHD a na druhou stranu je tady výzva řidičům, aby se přihlásili do placeného programu částečné nezaměstnanosti. … Pokračovat ve čtení
  • První tramvaj ForCity Smart Artic dodána do Tampere
    Škoda Transtech, která je součástí skupiny Škoda Transportation, dnes předala první moderní obousměrnou 100% nízkopodlažní tramvaj ForCity Smart Artic do Tampere. Postupně do tohoto třetího největšího finského města zamíří devatenáct moderních vozidel za více než 100 mil. EUR. „V Tampere získávají moderní, prověřené technické řešení vhodné pro tvrdé severské podmínky. Nové tramvaje poskytují maximální pohodlí … Pokračovat ve čtení
  • Z Prahy do Středočeského kraje vyjely retro vlaky
    Po nedávném zahájení provozu posilových autobusů do oblasti Štěchovicka a posilových vlaků především do turisticky významných destinací horního i dolního Posázaví dochází v návaznosti na postupná uvolňování jednotlivých opatření v souvislosti s pandemií koronaviru od soboty 23. května 2020 k zahájení provozu rekreačních vlaků na území hl. m. Prahy a Středočeského kraje. Po delší zimní … Pokračovat ve čtení