Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Pivní speciál Kryšpín podpoří opravu lokomotivy 365.024
    Pivní speciál Kryšpín, jehož koupí cestující přispějí na opravu legendární lokomotivy, to je novinka v minibarech Českých drah. Kromě minibarů je tento ležák pivovaru Proud k dostání v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Parní lokomotivu 365.024 z roku 1923 čeká finální část renovace, díky které bude znovu zprovozněna. Podpořit opravu mohou železniční fanoušci i koupí jedenáctistupňového pivního speciálu Kryšpín … Pokračovat ve čtení
  • Dokončovací práce na stavbě nového výtahu ve stanici metra Nádraží Holešovice
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončuje výstavbu nového, kapacitního výtahu ve stanici metra Nádraží Holešovice. Kvůli stavebním pracím v okolí výtahové šachty a na přilehlém schodišti bude na nezbytně dlouhou dobu od této soboty 3. června od zahájení provozu do neděle 11. června 2023 do skončení provozu uzavřen severní vestibul stanice. Cestujícím bude pro vstup … Pokračovat ve čtení
  • Kukátko → Modřany a Libuš spojuje nová tramvajová trať
    Na jihu Prahy byla koncem května otevřena nová tramvajová trať z Modřan do Libuše. V budoucnu se chystá další prodloužení na Nové Dvory. Zároveň se po několikaměsíční výluce vrací tramvaje na Krejcárek, spojnici Palmovky a Žižkova. Ondřeje Matěje Hrubeše (zakladatele dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátko na vlnách Country Radia moderátor Miloš Keller. 
  • Do roku 2026 nasadí České dráhy 159 nových regionálních vlaků
    Do roku 2026 bude probíhat dodávka moderních elektrických jednotek RegioPanter od společnosti Škoda Group a RegioFox od společnosti Pesa. České dráhy u těchto dodavatelů objednaly celkem 186 moderních bezbariérových jednotek. Část z nich už byla uvedena do provozu. Významná část dodávek nových vlaků se realizuje v České republice. „Letos nabírá obnova našeho vozidlového parku na intenzitě. Nové … Pokračovat ve čtení
  • Dopravní podniky otevřou své brány a pochlubí se vozovnami
    Letní měsíce budou opět nabité nejrůznějšími zábavnými akcemi, které pro své fanoušky chystají dopravní podniky. Všechny budou samozřejmě spjaté s městskou hromadnou dopravou. Představí se zázemí vozoven, ale také historické vozy. „Vloni jsme na webu www.sdp-cr.cz spustili sekci Kalendář akcí pro veřejnost, která se těší velké oblibě, dokonce je to nejnavštěvovanější stránka našeho webu. Fanoušci městské … Pokračovat ve čtení
  • Studie hovoří ve prospěch prodloužení H-Bahnu v Dortmundu
    Dortmund si nechal vypracovat dvě dopravní zprávy týkající se prodloužení dráhy H-Bahnu financované ministerstvem dopravy spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko. Oba projekty prodloužení spojuje nutnost vývoje nového automatizačního systému. Dortmund zvažuje prodloužení H-Bahnu od univerzitního kampusu k rychlodráze U42 v Baropu a vybudování nové trasy S-Bahn Dorstfeld přes nové městské čtvrti Smart Rhino a Speicherstraße u přístavu k zastávce … Pokračovat ve čtení