Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.
„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek.
Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.
Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.
Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.
Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.
TZ Ústecký kraj
- Plzeňští dopraváci se přidávají k mezinárodnímu Dni bez aut„Řidiči, nechte se svézt“ apelují Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) ve spolupráci s městem Plzní na řidiče osobních vozů a nabízejí jim 22. září 2024 v rámci mezinárodního Dne bez aut jízdné na všech linkách plzeňské MHD zdarma. I v letošním roce se PMDP zapojují do Evropského týdne mobility, což je iniciativa Evropské komise na podporu udržitelné mobility … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podniky podporují Evropský týden mobilityDopravní podniky v různých městech České republiky se i letos zapojují do Evropského týdne mobility (ETM), který se koná od 16. do 22. září 2024. Tento týden zaměřený na podporu udržitelné městské mobility přináší řadu akcí, které mají za cíl motivovat občany k využívání ekologických druhů dopravy a zvyšovat povědomí o bezpečnosti, ochraně životního prostředí … Pokračovat ve čtení
- Barevný Černý Most – velkoplošné fotografie džungle, motýlů a brouků zpestří čekání na autobusTerminál Černý Most je jedním z nejvýznamnějších dopravních uzlů v Praze, přes který každý den projdou desetitisíce lidí. V rámci jeho revitalizace a nápravy neutěšeného stavu došlo v poslední době k opravě fasád a zastřešení, byly doplněny elektronické odjezdové panely, vyměněno osvětlení i lavičky a výrazně byla navýšena také intenzita úklidu. Nyní přicházíme s uměleckou instalací velkoplošných fotografií s tématikou magické zahrady … Pokračovat ve čtení
- Škoda Group vyhodnocuje dopady povodní na zaměstnance a výrobní závody na severu MoravyZaměstnance Škoda Group na Ostravsku a Šumpersku a také výrobní závody Škoda Group v Ostravě, především Škoda Ekova, zasáhly ničivé povodně, které aktuálně postihují severní Moravu. Závod v Ostravě-Martinově je klíčový pro výrobu nových tramvají, současně v něm probíhají modernizace a generální opravy vozových parků dopravních podniků. V tuto chvíli probíhá pečlivá analýza celkové situace s cílem … Pokračovat ve čtení
- Podcast dopravní 6 (39) → BUS pruhy, tunel BUSY, řešení tranzitu v rezidenčních oblastechPermanentní BUS pruhy v Praze 6 pomohly a zrychlují příjezd ke stanicím metra. Ale ukázalo se, že chybí preference a větší podpora MHD v Suchdole, Horoměřicích, Velkých Přílepech a v dalších obcích severozápadu. Spoje jezdí často přeplněné a dostávají zpoždění ještě předtím, než přijedou do Prahy 6, na začátek BUS pruhu, který jim potom zajišťuje … Pokračovat ve čtení
- Vítězné náměstí bude sloužit jako opravdové náměstí. Nové řešení odklání dopravu mimo jeho středPražští zastupitelé a zastupitelky na svém čtvrtečním zasedání schválili změnu územního plánu, která je dalším krokem ke kultivaci symbolu Dejvic. Nové řešení vybrané v urbanistické soutěži Institutu plánování a rozvoje (IPR) odklání veškerou dopravu ze středu náměstí, který se v budoucnu promění v místo pro setkávání. Středu náměstí by měl dominovat i ústřední monument. Vítězné … Pokračovat ve čtení