Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • V pražské MHD pracují ženy už 105 let. V podniku jsou menšinou
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dnes připomíná 105. výročí od chvíle, kdy se v řadách zaměstnanců zabezpečujících provoz městské hromadné dopravy v Praze vůbec poprvé objevily ženy. První průvodčí tramvaje nastoupily tehdy do svého zaměstnání 1. prosince 1915, kdy byly zařazeny do stálé služby na vlečných vozech. Tehdejším Elektrickým podnikům král. hlavního města Prahy, … Pokračovat ve čtení
  • Výzva! Nominujte Vánoční tramvaje a trolejbusy do letošního ročníku tradiční ankety
    Předchozí tři ročníky ankety o nejhezčí Vánoční tramvaj měly obrovský úspěch nejen v Česku, ale také v zahraničí. Do hlasování se zapojilo v 1. ročníku rok 2017) přes 18 tisíc čtenářů, do 2. ročníku (2018) přes 52 tisíc čtenářů a do 3. ročníku (2019) rekordních 73 624 čtenářů. "Dopravní podniky už se ptají, jestli bude … Pokračovat ve čtení
  • Nové autobusové spojení do Českého Švýcarska v mimosezóně
    Doprava Ústeckého kraje a obecně prospěšná společnost České Švýcarsko společně zajistily zimní víkendový provoz autobusů v centrální části národního parku v úseku Jetřichovice – Mezní Louka. Ústecký kraj linku provozuje a financuje. „Jedná se o zcela novou službu veřejnosti. Propojení Jetřichovic a Mezní Louky  v zimním období doposud  nikdy neexistovalo. Napomáháme tak rozvoji nabídek v turismu mimo … Pokračovat ve čtení
  • V Bochumi otevřeli novou tramvajovou trať
    První listopadový den byla v německé Bochumi zprovozněna nová tramvajová trať Langendreer Markt – Papenholz. Spojuje Langendreer a Witten. Tím byla i zrušena původní jednokolejná trať vedená polem a lesem, kde jezdila linka 310. Nová trať dlouhá 2,6 km vede zastavěným územím a spojuje Witten s železniční stanicí Langendreer, odkud jezdí linky S-Bahn do centra … Pokračovat ve čtení
  • Brno naruby. DPMB začíná značit nenízkopodlažní spoje
    S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou a podnik přistoupil k opačnému … Pokračovat ve čtení
  • Doprava Ústeckého kraje dokončila instalaci dezinfekcí do svých autobusů
    Bezdotykový infra dávkovač na desinfekci je pro cestující snadno přístupný v prostřední části vozu, kde jej mohou cestující použít jak při nástupu, tak při výstupu z vozu. Doprava Ústeckého kraje chce tímto krokem ještě více přispět k bezpečnosti uživatelů veřejné dopravy a napomoci tak eliminaci šíření COVID-19. Cestující už v prvních dnech hodnotili tuto novinku … Pokračovat ve čtení