Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Spokojenost se zaměstnanci DPO stoupá, tvrdí dopravní podnik
    Už třetím rokem po sobě roste spokojenost cestujících s personálem Dopravního podniku Ostrava (DPO). Vyplývá to z každoročního prosincového průzkumu, který pro DPO na vzorku osmi set respondentů zpracovává agentura Respond. Nejhorší známka 0, nejlepší 7. Zaměstnanci DPO si od cestujících vysloužili v průměru 5,99. Je to o 16 setin víc než v roce 2018 (5,83) a o 36 setin víc než … Pokračovat ve čtení
  • Soupravy Stadtbahnu v Hannoveru upozorní řidiče na kolizi
    Dopravní podnik v německém Hannoveru zadal firmě Kiepe Electric zakázku na vybavení 50 vozidel Stadtbahnu systémem pro detekci kolizí. Systém dopravní podnik v minulosti testoval na vozidle TW3000. Radarové a kamerové senzory nepřetržitě monitorují objekty před vozidlem, včetně jejich rychlosti. Pokud hrozí srážka, systém varuje řidiče. Pokud řidič včas nezasáhne, aktivují se brzdy. Zároveň řidič … Pokračovat ve čtení
  • Dopravní podcast (45): Nástup soukromníků na železnici a nepovedené veřejné zakázky na velkokapacitní autobusy a elektronické dálniční známky
    První díl roku 2020 je tady. Jak dopadl nástup soukromých dopravců na železnici? Jaké byly obtíže a nastala by stejná situace u Českých drah, kdyby spustily provoz na regionálních tratích například v Polsku? Co zůstává jako hlavní komplikace pro cestující? Tím začíná 45. díl Dopravního podcastu. Aktuálním tématem v dopravě je v těchto dnech cena … Pokračovat ve čtení
  • Würzburg nakoupí nové tramvaje. Skončí vozy ze šedesátých let
    Německý Würzburg podepsal koncem roku 2019 smlouvu na dodávku 18 nových tramvají. Ty mají v provozu nahradit dosluhující Düwagy z let 1968 až 1988. Tramvaj dodá lipská firma HeiterBlick v letech 2022 až 2024. Pětičlánkové vozy mají nabídnout kapacitu pro 76 sedících a 147 stojících cestujících. V interiéru budou informační obrazovky, klimatizace i USB zásuvky. … Pokračovat ve čtení
  • Vídeň zvýšila poplatek za krátkodobé parkování, motivuje k parkování na P+R
    Za krátkodobé parkování ve Vídni zaplatíte od nového roku o 10 centů za hodinu více. Platit lze prostřednictvím parkovacích lístků nebo přes mobilní aplikaci. Na delší parkování vychází nejvýhodněji parkoviště Park & Ride. Pokud cestujete do Vídně autem a chcete parkovat v zónách krátkodobého parkování, čeká Vás od počátku roku 2020 mírné zdražení. Parkovací lístky … Pokračovat ve čtení
  • Ropid otevřel nové infocentrum na Černém Mostě
    V autobusovém terminálu Černý Most otevřela počátkem ledna 2020 organizace ROPID nové dopravní infocentrum. Cestujícím poskytne aktuální informace o dopravní situaci, zdarma všechny potřebné informační materiály a také zde bude možné koupit jízdenku včetně místenky na vnitrostátní i mezinárodní autobusové spoje. „Veřejná doprava musí být atraktivní nejen z hlediska četnosti spojů a komfortu dopravních prostředků. Nesmírně důležité … Pokračovat ve čtení