Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Dopravní podcast (74): Jak se daří trolejbusům v Česku
    Roman procestoval Pardubice, Hradec Králové, Liberec, České Budějovice a Jihlavu. Jak se daří městské dopravě v jednotlivých městech? Jak se liší jednotlivé systémy z pohledu turisty? Pusťte si 74. Dopravní podcast. ___Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České … Pokračovat ve čtení
  • Generální ředitel DPP chce optimalizovat pražskou MHD, řekl v DVTV
    Po delší odmlce dal Petr Witowski, generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) obsáhlejší rozhovor v médiích. Poté, co rozhovor vyšel v DVTV, redakci MHD86 kontaktovali čtenáři s tím, že stojí za to si rozhovor pustit. Zvláště z pasáží, kdy moderátorka citovala z webu MHD86, měl podle čtenářů ředitel DPP "radost". Díl moderovala Daniela … Pokračovat ve čtení
  • Tramvajová trať v ulicích Na Veselí a Soudní projde rekonstrukcí
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se od soboty 19. září 2020 pustí do rekonstrukce další tramvajové trati v Praze, která je v havarijním stavu, konkrétně v ulicích Na Veselí a Soudní. Z tohoto důvodu bude do 27. listopadu 2020 obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Pražského povstání – Vozovna Pankrác. V rámci rekonstrukce DPP nahradí stávající velkoplošné panely pevnou jízdní … Pokračovat ve čtení
  • Kukátko: Doprava v Polsku se zrychluje na kolejích i na silnicích
    Polsko je v dopravním rozkvětu. Budují dálnice, rychlostní železnice a také ve velkém modernizují tramvajové provozy. Kam se podívat na moderní tramvajovou dopravu a kde naopak kolejová doprava ještě zaostává?Ondřeje Matěje Hrubeše (šéfredaktora dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátka na vlnách Country Radia moderátor Miloš Keller.
  • Dopravní podcast (73): … s Martinem Jedličkou o Praze 8
    Mají být BUS pruhy platné celodenně a celotýdenně? Chtějí obyvatelé Bohnic tramvaj a nebo lanovku? O tom jsem si povídal s Martinem Jedličkou, zastupitelem MČ Praha 8 a předsedou dopravní komise. Zatímco se omezuje provoz MHD, přichází iniciativa z magistrátu, aby vyhrazené BUS pruhy platily v Praze celodenně a celotýdenně. Má tato iniciativa opodstatnění? Je … Pokračovat ve čtení
  • Nové „Sorky“ jsou v Brně
    Do Brna dorazily nové autobusy značky SOR typu NS. Osm klimatizovaných vozů s nezaměnitelným futuristickým designem bude podnik postupně nasazovat do provozu. Dodávku zbylých 12 kusů dopravce očekává do poloviny září. Nákup celkem dvaceti vozů vyšel Dopravní podnik města Brna na 102 miliony Kč. Spolu s kloubovými vozy SOLARIS tak za letošní léto v Brně … Pokračovat ve čtení