Přechod na jízdní řád 2020 zvládly České dráhy bez větších problémů. V práci byly mimořádně desítky zaměstnanců navíc, aby změna grafikonu proběhla k plné spokojenosti zákazníků. Firma obhájila 90 % trhu osobní železniční dopravy u nás a její vlaky ujedou během platnosti nového grafikonu cca 122 milionů kilometrů. To je jakoby 158krát absolvovaly cestu na Měsíc a zpět.
České dráhy se v novém jízdním řádu zaměřují na rozšíření nabídky služeb. „Pojede více spojů, kde se bude možné připojit k internetu přes Wi-Fi. Nově je jich téměř tisícovka denně a další přibydou během platnosti jízdního řádu. Jde přitom o dálkové, ale i regionální vlaky. Do dalších vozidel jsme také instalovali zásuvky pro nabíjení elektroniky cestujících. Nově je garantujeme také v téměř tisícovce spojů. Ve všech vlacích s průvodčím pak budeme umožňovat platbu kartami, což je další krok ke zjednodušení odbavení zákazníků,“ upozorňuje na některé změny v kvalitě služeb předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Jsem rád, že jsme při bezproblémové změně grafikonu veřejnosti ukázali svou profesionalitu a připravenost být pro zákazníky spolehlivým partnerem na cestách.“
Také další služby Českých drah budou dostupné ve větším počtu spojů. Například přepravu jízdních kol v jízdním řádu 2020 nabídne celkem 6 491 vlaků denně, úschovu zavazadel lze nově využít v 696 vlacích a značku bezbariérovosti má od včerejška 4 845 spojů. Gastronomické služby různého charakteru (restaurační vůz, bistro, minibar, automaty) zákazníci najdou v celkem 352 vlacích každý den.
„Celkem máme v jízdním řádu 2020 zavedeno 8 563 vlaků. Některé z nich ale jezdí jen o víkendech, jiné pouze v pracovní dny a podobně. V průměru tak každý den vypravíme 6 854 spojů, které denně využije půl milionu zákazníků po celé republice. Některé z nich jsou zcela nové. Více přímých vlaků od nynějška zajišťujeme na lince Praha – Klatovy, nové přímé vlaky zamíří z Prahy do Třeboně a Českých Velenic a další mezistátní vlaky zamíří do Rakouska a Polska. V květnu pak vyjede nový přímý spoj railjet Vindobona, který spojí rakouský Graz a Vídeň s Brnem, Prahou, Drážďany a Berlínem,“ doplňuje výčet novinek platných od neděle místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák.
V průběhu aktuálního jízdního řádu zmodernizují České dráhy přes stovku vozů a jednotek, včetně prvních CityElefantů, které z velké části zajišťují příměstskou dopravu kolem Prahy. První nová vozidla pro dálkovou i regionální dopravu, jejichž výrobu dopravce již objednal, budou do provozu nasazována od roku 2021. Půjde například o 50 vozů pro dálkovou dopravu, které budou nejmodernějšími v Evropě.
TZ ČD
- Nové RegioFoxy a RegioSpidery pro Středočeský a Královehradecký krajInvaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v letošním roce. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit … Pokračovat ve čtení
- Snížení rychlosti metra mezi Skalkou a Depem Hostivař: Co stojí za změnou?Úsek metra mezi Skalkou a Depem Hostivař má sníženou rychlost kvůli technickým problémům trati. Opravy jsou plánovány s rekonstrukcí depa Hostivař. Cestující na trase A pražského metra mohli zaznamenat zpomalení jízdy mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař. Soupravy … Pokračovat ve čtení
- Tramvaje nepojedou v Chotkově a Nádražní uliciDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne od této soboty s výměnou opotřebených oblouků u Jeleního příkopu v Chotkově ulici a části kolejové konstrukce v křižovatce Chotkovy a Badeniho. Práce potrvají do konce února. Z tohoto důvodu bude od cca půlnoci z pátka … Pokračovat ve čtení
- Tři měsíce bez auta? Vídeňský dopravní podnik přichází s novou výzvouOd května do července se ve Vídni uskuteční zajímavý experiment v oblasti mobility. Čtyřicet domácností se zaváže nevyužívat svůj osobní automobil. Na oplátku obdrží měsíční rozpočet, který mohou využít na alternativní formy dopravy. Vzdali byste se na tři … Pokračovat ve čtení
- Želvy pomáhají s posunem vozidel v moravských depechČeské dráhy nasadily koncem loňského roku na posun v dílnách a depech na Moravě trojici akumulátorových vozíků, kterým železničáři přezdívají želva nebo tank. Dálkově řízené vozíky slouží pro posun vagónů a ucelených jednotek v depech. Podstatně snižují náklady servisu … Pokračovat ve čtení