Přechod na jízdní řád 2020 zvládly České dráhy bez větších problémů. V práci byly mimořádně desítky zaměstnanců navíc, aby změna grafikonu proběhla k plné spokojenosti zákazníků. Firma obhájila 90 % trhu osobní železniční dopravy u nás a její vlaky ujedou během platnosti nového grafikonu cca 122 milionů kilometrů. To je jakoby 158krát absolvovaly cestu na Měsíc a zpět.
České dráhy se v novém jízdním řádu zaměřují na rozšíření nabídky služeb. „Pojede více spojů, kde se bude možné připojit k internetu přes Wi-Fi. Nově je jich téměř tisícovka denně a další přibydou během platnosti jízdního řádu. Jde přitom o dálkové, ale i regionální vlaky. Do dalších vozidel jsme také instalovali zásuvky pro nabíjení elektroniky cestujících. Nově je garantujeme také v téměř tisícovce spojů. Ve všech vlacích s průvodčím pak budeme umožňovat platbu kartami, což je další krok ke zjednodušení odbavení zákazníků,“ upozorňuje na některé změny v kvalitě služeb předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Jsem rád, že jsme při bezproblémové změně grafikonu veřejnosti ukázali svou profesionalitu a připravenost být pro zákazníky spolehlivým partnerem na cestách.“
Také další služby Českých drah budou dostupné ve větším počtu spojů. Například přepravu jízdních kol v jízdním řádu 2020 nabídne celkem 6 491 vlaků denně, úschovu zavazadel lze nově využít v 696 vlacích a značku bezbariérovosti má od včerejška 4 845 spojů. Gastronomické služby různého charakteru (restaurační vůz, bistro, minibar, automaty) zákazníci najdou v celkem 352 vlacích každý den.
„Celkem máme v jízdním řádu 2020 zavedeno 8 563 vlaků. Některé z nich ale jezdí jen o víkendech, jiné pouze v pracovní dny a podobně. V průměru tak každý den vypravíme 6 854 spojů, které denně využije půl milionu zákazníků po celé republice. Některé z nich jsou zcela nové. Více přímých vlaků od nynějška zajišťujeme na lince Praha – Klatovy, nové přímé vlaky zamíří z Prahy do Třeboně a Českých Velenic a další mezistátní vlaky zamíří do Rakouska a Polska. V květnu pak vyjede nový přímý spoj railjet Vindobona, který spojí rakouský Graz a Vídeň s Brnem, Prahou, Drážďany a Berlínem,“ doplňuje výčet novinek platných od neděle místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák.
V průběhu aktuálního jízdního řádu zmodernizují České dráhy přes stovku vozů a jednotek, včetně prvních CityElefantů, které z velké části zajišťují příměstskou dopravu kolem Prahy. První nová vozidla pro dálkovou i regionální dopravu, jejichž výrobu dopravce již objednal, budou do provozu nasazována od roku 2021. Půjde například o 50 vozů pro dálkovou dopravu, které budou nejmodernějšími v Evropě.
TZ ČD
- Může auto projet kolem tramvaje v zastávce bez ostrůvku? Neznalost předvedli i řidiči DPPTramvaj zastaví v zastávce, kde není nástupní ostrůvek a otevře dveře. Auto za tramvají zastaví, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit do tramvaje. Ale v jaký moment se může řidič automobilu rozjet? Až tramvaj zavře dveře a nebo … Pokračovat ve čtení
- Ostrava nakoupí elektrobusy od SolarisuDvacet čtyři kusů elektrobusů včetně dvou rychlonabíjecích stanic – doposud největší zakázka na dodání elektrobusů v České republice, míří do Dopravního podniku Ostrava (DPO). Celou tuto flotilu dodá DPO společnost Solaris Bus & Coach. První elektrobusy značky Solaris by … Pokračovat ve čtení
- Lidé ve Vídni chodí více pěšky, opouštějí MHDPandemie výrazně ovlivnila chování a cestování obyvatel ve městech. Ve Vídni v loňském roce výrazně stoupla obliba jízdy na kole a hlavně chůze. Dohromady se na modal splitu podílí ze 46 procent. Podíl automobilistů zůstal beze změny, naopak … Pokračovat ve čtení
- DPP v tichosti přestal s ozonizací vozidel MHD. Důvod neznámýZatímco epidemie koronaviru je na dalším vzestupu a denní počty nakažených překonávají rekordy z dřívějších vln, pražských dopravní podnik (DPP) přestal v tichosti s ozonizací vozidel městské dopravy. Zatímco zahájení ozonizace v březnu 2020 pojal DPP formou velkého … Pokračovat ve čtení
- Rakouské dráhy představují design nových vozů NightjetÖBB a Siemens Mobility ve Vídni představily první vůz ve finálním nátěru a design exteriéru nové generace netrakčních jednotek pro noční cestování nazývaných Nightjet. Nová, velmi moderní vozidla budou nasazena do provozu již na konci roku 2022. Nejdříve … Pokračovat ve čtení