Druhou listopadovou neděli se Poznaň akcí „Pożegnanie Helmutów“ rozloučila s pravidelným provozem vozů Düwag GT8. První vozy z Düsseldorfu byly dodány již v roce 1996, poprvé s cestujícími pak vyjely 30. ledna 1997 při otevření trasy PST (Poznański Szybki Tramwaj – Poznaňská rychlá tramvaj). I přes jejich stáří byly vozy málo poruchové a oblíbené mezi řidiči i cestujícími.
Během 22 let se na Poznaňských kolejích vystřídalo celkem 56 vozů z Düsseldorfu a 31 z Frankfurtu nad Mohanem – část z nich byla obousměrná. Postupem času byly v souvislosti s dodávkami nových vozů postupně odstavovány. Posledním „hřebíčkem do rakve“ pak byly dodávky nových Moderusů Gamma. Do dodání plného počtu ještě zůstane pětice obousměrných vozů GT8 jako záložní, zejména pro použití při výlukách. Několik dalších vozů pak bude sloužit jako služební.


V neděli 10.11 se úderem jedenácté hodiny otevřely brány vozovny Madalińskiego, kde byly vystaveny historické vozy GT6 – 2513 z Düsseldorfu, GT8 – 702 z Düsseldorfu, GT8ZR – 907 z Frankfurtu nad Mohanem (v původních barvách německých dopravců) a zbývající provozní vozy 697, 699, 703, 707, 708, 711 a 712.
Ve 12 hodin pak všechny vozy vyjely do města po trase MADALIŃSKIEGO – Hetmańska – Głogowska – PST – OS. SOBIESKIEGO (12:28) – trasa PST – Roosevelta – Fredry – Gwarna – Święty Marcin – Podgórna – most św. Rocha – trasa Kórnicka – FRANOWO (průjezd vozovnou) (13:45) – Zegrze – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Plac Wolności – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Wielkopolska – PIĄTKOWSKA (14:45) – Wielkopolska – Roosevelta – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Roosevelta – most Dworcowy – Wierzbięcice – MADALIŃSKIEGO.





Jízda tramvajemi byla bezplatná a mnoho lidí si nenechalo ujít příležitost se naposledy svézt.
Text a foto Jiří Pecina
- Smyčka Depo Hostivař téměř dokončena. Tramvaje na vedení města a DPP nepočkají
- Druhou stanici metra Zličín navrhne ateliér Petr Stolín Architekt
- Zdiby 2,5 milionu, Okoř 19 tisíc. Kolik platí obce na systém PID?
- V ostravské MHD budou řídit šoféři z Ukrajiny
- V Porubě vzniká nejdelší úsek nejmodernější tratě v Ostravě
- Tramvaje Avenio v ulicích Norimberku
- Dopravní podnik v Českých Budějovicích spouští náborovou kampaň
- Takhle bude vypadat terminál Dlouhá Míle
- Dopravní podcast (140) → Aleš Burakowski o focení mobilem