Mezi Pražany se objevují stížnosti na autobusy, které vypravuje v Praze dopravní podnik na noční linky. Oproti denním linkám, na nočních spojích se často vyskytují nejstarší a zároveň nejhlučnější autobusy. Zároveň chybí adekvátní podíl nízkopodlažních spojů, přestože jich má dopravce většinu.
Problematikou se zabývala v minulém roce i Komise dopravní v Praze 6. Obyvatelé například z kopcovité Hanspaulky si obzvlášť v letních měsících stěžují na hlučné autobusy, které jezdí na lince 907.
Proto Komise dopravní požádala zástupce ROPIDu, aby dopravce požádal o nasazení nízkopodlažních modernějších vozů na noční linky.
Rozchází se trošku přístup dopravce u nočních tramvají a nočních autobusů. Na jednu stranu chce dopravní podnik modernizovat tramvaje T3 na částečně nízkopodlažní „Wany“ s odůvodněním, aby mohly jezdit na nočních linkách coby nízkopodlažní spoje (jelikož počet Wan je v současnosti nedostatečný pro noční provoz), ale na druhou stranu v autobusové dopravě je už dnes většina autobusů nízkopodlažních a tak by nebyl problém, aby už byly všechny spoje nízkopodlažní.
O tématu si můžete více poslechnout v Dopravních podcastu.
Úvodní ilustrační foto: citybus.cz
- DPMB pokračuje v renovaci trolejbusu 9TrHistorický trolejbus 9Tr se pod rukama pracovníků Dopravního podniku města Brna (DPMB) pomalu přibližuje své původní podobě. V létě získal svůj … Pokračovat ve čtení
- DPP vysoutěžil zhotovitele nové tramvajové tratě MuzeumNovou tramvajovou trať Muzeum postaví „Společnost pro TT Muzeum“, která se stala vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy … Pokračovat ve čtení
- Přehled změn v tarifech MHD pro rok 2025Ceny jízdného v MHD zůstávají ve většině měst v České republice stejné jako v loňském roce. Ve městech, kde došlo k úpravě tarifu … Pokračovat ve čtení
- Streetbus opět pomáhá potřebným ve VratislaviDalší sezónu pomoci lidem bez domova má na kontě vratislavský Streetbus. Potřební lidé v něm mohou nalézt úkryt před zimou, teplé … Pokračovat ve čtení
- DPMB spouští novou kampaň s reálnými cestujícími v hlavní roli„Jsme víc než MHD“, to je název nové letákové kampaně, kterou spouští Dopravní podnik města Brna. Skládá se ze tří … Pokračovat ve čtení